Gå til innhold

BMW service

mosti2993
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ikke så flink med bil, så lurte bare på om dere kunne hjelpe meg litt.

Jeg har en BMW E90 som har kjørt 89690km og ser at lampen på skjermen lyser og forteller at jeg trenger service. problemet er hvor kan jeg ta servicen billig i oslo/akershus omårdet bor og jobber i lørenskog hvis det hjelper. Må jeg ta den hos BMW i lillestrøm eller kan jeg ta den hos snapdrive ved meg?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta service på bilen ved alle autoriserte verksteder. Det foreligger en EU dom (som Norge må følge) på at dette skal være godt nok jmf. bilens garanti. Pass imidlertid litt på ved bruk av uoriginale deler. Noen bilprodusenter kan være vanskelige i denne sammenhengen hvis de mener at uoriginale deler kan være skyld i andre problemer med bilen. Jeg bruker derfor kun oem deler, men har ellers fulgt oppskriften over de siste 140000 Km uten problemer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel ikke så mye som kan gjøres feil på den servicen. Er inspeksjon 1 service, og det er bare bytte av olje, oljefilter, drivstoff filter, kupefilter osv.... pluss noen punkter som bare skal kontrolleres. så dette kan jo for såvidt hvilket som helst verksted utføre.

Enten velger du et uavhengig verksted som du har hørt mye bra om, eller så kjører du den på en bmw forhandler i området om du føler det er tryggere. Vil ikke tro at prisforskjellen er så veldig stor på småting som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf Lie Motor kan anbefales på det varmeste. Kjent i BMW-miljøet som en ærlig og redelig beddrift.

Mange har også gode erfaringer med Autopower DA. Disse holder også til i Oslo, og har tilsvarende ekspertise. Jeg opplever imidlertid disse som litt lite hyggelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...