Popza Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Hei. Har et lite E36 prosjekt på gang. Har byttet på fremaksel: - Bærearm begge sider - Endeledd (indre og ytre) bege sider - stab-stag begge sider - Skiver og klosser begge sider Men fortsatt hører jeg en slags "kneppe-lyd" av og til mens jeg kjører. Enten rett frem, eller mens jeg svinger. Kommer ca 1 gang hvert 10ende sekund. Noen som har peiling/vært borte i noe lignende før? Er en E36 1995 sedan 320i Takk på forhånd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbardalen Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Fjærbeinslager? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popza Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Fjærbeinslager? Hei. Takk for innspill. Er veldig lite bil-kyndig egentlig. Liker bare å fikse litt på fritiden, og "lære av meg selv". Er dette lett å bytte? evnt pris for fjærbeinslager? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thundercoil Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Det er ikke verre enn å bytte lagrene oppå demperne. Bak er det ganske rett frem, men foran må du sitte på fjærklemmer e.l. Pris på originaldeler er vel rundt 250-350 pr. foran og 200-ish pr bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popza Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Det er ikke verre enn å bytte lagrene oppå demperne. Bak er det ganske rett frem, men foran må du sitte på fjærklemmer e.l. Pris på originaldeler er vel rundt 250-350 pr. foran og 200-ish pr bak. Hvor kan jeg få tak i noe slikt? sliter med å finne det på nettet. :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thundercoil Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Skriv inn skiltnummer på gsbildeler.no, så går du inn på slitedeler, så forstilling, så dempere. Da finner du støtdemperlager. For de bak, går du inn på slitedeler, bakstilling, så dempere. Deretter kan du kopiere begge delenummerne, gå inn på koed.no, så rett til handekurven, og limer inn hvert delenummer i søkefeltet som kommer opp, haker av for 2 av hver og kjøp Da får du originaldeler som er billigere enn GS. Det kommer også opp alternative deler når du søker på delenummer, så du får selv velge om du føler deg gjerrig eller vil ha originalt (OE og ofte OEM) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popza Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Skriv inn skiltnummer på gsbildeler.no, så går du inn på slitedeler, så forstilling, så dempere.Da finner du støtdemperlager. For de bak, går du inn på slitedeler, bakstilling, så dempere. Deretter kan du kopiere begge delenummerne, gå inn på koed.no, så rett til handekurven, og limer inn hvert delenummer i søkefeltet som kommer opp, haker av for 2 av hver og kjøp Da får du originaldeler som er billigere enn GS. Det kommer også opp alternative deler når du søker på delenummer, så du får selv velge om du føler deg gjerrig eller vil ha originalt (OE og ofte OEM) Takk igjen. Noe jeg burde gjøre i samme slengen, når jeg byetter støtdemperlager? fks noen gummiforinger? evnt hvilke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thundercoil Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Ikke egentlig. Men du kan jo se an standen på skum og gummidelene på demperne og velge om du vil bytte dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popza Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Ikke egentlig. Men du kan jo se an standen på skum og gummidelene på demperne og velge om du vil bytte dem. Tusen takk for hjelpen. Har bestilt deler nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts