Gå til innhold

316i N46 høres ut som diesel(verre kanskje)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forresten feilmelding på kamaksel timing, og tapt motoreffekt som tyder litt på kjeden, men bilen går fint på tomgang forutenom tikkingen til jeg gir gass eller kjører den, da kveles den når jeg har clutchen inne eller står i fri. Hadde feilmelding på luftmassemåleren også og har tenkt å bytte den, men har kun tidligere hørt om jaging og at den kveler seg kanskje en sjelden gang i blant kun når det har vært snakk om feil på luftmengde måleren, synes det er litt merkelig at den ramler helt ned på tultallet og kveles ved hvert tilfelle.

• 1 year later...
Skrevet (endret)

Hei, jeg har nylig kjøpt meg en BMW 316i med N46 motor. Det er en 2004 modell som har gått 200 000 km. Bilen har en veldig lignende lyd som din bil hadde. Jeg kjøpte bilen som et rep. objekt (bilen er i gang, eneste feil er den lyden). Dessverre ble jobben vanskeligere enn først antatt. Har tatt av dekselet og sett på registerkjede og VANOS. Kjedet virker veldig stramt hele tiden. Det jeg lurer på er om lyden kommer av VANOS og registerkjede, selv om kjedet virker stramt? Byttet du ut begge drevene + registerkjede?

Har du bilen din fortsatt? Lyden har ikke kommet tilbake? Begge drevene på min bil er byttet i 2012 og bilen har gått 50 000 km etter byttet. Kan det være at disse har gått igjen nå? 

Endret av Blank

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...