ehrnst Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Hei, Har noen vært borti at stempelringene setter seg fast i stempelet? Jeg har problemer med syl 2 på min m20 som etter 50-60 mil slutter å fyre. Har testet dysene og samtidig byttet plass på de og sjekket over ventilklaringer uten hell. Syl2 fortsettes og sotes ned. har desverre ikke komptester tilgjengelig, så jeg får ikke sjekket om det er ringene, men kan jo hende noen har hatt liknende problem. Grunnen til at jeg tenker på ringene kan ha låst seg er at motoren ikke har gått mange tusen km siden overhaling. Utslitt på en syl burde jo ikke skje:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 det er ikke helt ukjent på uansett åssen motor som er nyoverhalt, at ringa legger seg litt feil, man kan ta ut plugga å ha i et eller annet som smører, la det stå ei stønn, over ei helg eller noe,(kan være lurt og bytte olje etterpå ja,sånn i tilfelle det renner ned noe) så kinne på starteren (uten plugger såklart) for å få ut hva nå enn du helte på, sett i plugger ,kjør en litt god lang tur med hyppig av å på gass som i gass-motorbrems-gass-motorbrems osv osv osv å håpe at ringa legger seg riktig,hvis det er det som er feil da(kan jo ha montert ringas opp ned/feil vei også da ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 har du forslag til noe lurium jeg kan helle på, diesel kanskje? tror ikke de er montertfeil vei egentlig. jeg gjorde det selv, og den har da gått noen år (inne mange km) uten disse symptomene. rimelig distikt forskjell mellom plugg 2 og 3 kan du si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 de få ganga jeg har tukla med det der så har diesel vert tingen, jeg kjenner en fyr som har gjort det ganske mange ganger ,å han bruker alltid diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 da får vi prøve på det til helgen. bilen går jo nå. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 det kan hende man må repetere det også, gjøra det et par tre ganger. kjedelig , men et billig forsøk som er verdt den lille tiden det tar å prøve det, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 tipper heller feil i sprut, som sier att dyse 2 skal gi ut mer suppe. ms på denne ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 du er jo morsom du, morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå