Gå til innhold

Mega Stor Problem med e36 cab

larsa94
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har et stort problem med min bmw e36cab. er en 320ia. plages med at den koker hele tiden. får ikke luftet systemet :S Når jeg åpner lufteskruen synker vann nivået men når jeg stenger den igjenn kommer vannet opp å renner nesten over. når jeg setter på påfyllinglokket blir det et jævli trykk i radiatoren men 0 vann i slangene :S noe som har noe tips? har byttet termostat og sjekket vannpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare at han ikke har lufta systemet sitt ordentlig!

det du gjør er og starte opp bilen din, skru av påfyllingslokket, pass på så du har bra med kjølevæske og fyll på til det renner ut der du fyller på kjølevæske, skru opp lufteskruen din litt da kommer det overflødige ut her samt lufta du har i systemet, pass på og ikke skru av lufteskruen helt, den skal stå på lite åpning, kommer også med litt vann, så etterfyll det som har rent ut, og gjenta prossessen til du får riktig nivå, samtidig får den kompis til og sjekke tempen din mens du utfører dette, pass på så du ikke får skruen/ vann på deg, dette blir skikkelig varmt, samt at skruen kan komme i en h**** fart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll ekspanjonstanken opp å skru ut lufteskruen å sett bilen i en god oppover bakke over natta Åsså fyll opp på morgenen etter.. E36ene er kjent for å være vanskelige å lufte.... Om ikke det går har du nok et toppakning problem... Får du varme i varmeapparatet? Eller ryke den veldig hvitt når den sviver? Hvit under olje påfyllingslokket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...