Jump to content

Mega Stor Problem med e36 cab

larsa94
 Share

Recommended Posts

Hei har et stort problem med min bmw e36cab. er en 320ia. plages med at den koker hele tiden. får ikke luftet systemet :S Når jeg åpner lufteskruen synker vann nivået men når jeg stenger den igjenn kommer vannet opp å renner nesten over. når jeg setter på påfyllinglokket blir det et jævli trykk i radiatoren men 0 vann i slangene :S noe som har noe tips? har byttet termostat og sjekket vannpumpa.

Eller bare at han ikke har lufta systemet sitt ordentlig!

det du gjør er og starte opp bilen din, skru av påfyllingslokket, pass på så du har bra med kjølevæske og fyll på til det renner ut der du fyller på kjølevæske, skru opp lufteskruen din litt da kommer det overflødige ut her samt lufta du har i systemet, pass på og ikke skru av lufteskruen helt, den skal stå på lite åpning, kommer også med litt vann, så etterfyll det som har rent ut, og gjenta prossessen til du får riktig nivå, samtidig får den kompis til og sjekke tempen din mens du utfører dette, pass på så du ikke får skruen/ vann på deg, dette blir skikkelig varmt, samt at skruen kan komme i en h**** fart :)

Fyll ekspanjonstanken opp å skru ut lufteskruen å sett bilen i en god oppover bakke over natta Åsså fyll opp på morgenen etter.. E36ene er kjent for å være vanskelige å lufte.... Om ikke det går har du nok et toppakning problem... Får du varme i varmeapparatet? Eller ryke den veldig hvitt når den sviver? Hvit under olje påfyllingslokket?

Takker for svar, har prøvd å lufte den i bratt oppåverbakke flere ganger men får d ikke til. Oljen er helt fin og heller ikke hvit under olje lokket. Er d mye jobb å bytte topp? Bedre å bytte motor?