aalgaard Skrevet August 27, 2013 Forfatter Share Skrevet August 27, 2013 Blir bra Erlend! Gleder meg til å kjøre på BMW treff (forhåpentligvis) neste sesong med begge bilene! Synd dem ikke er kjørbare til treffet i helga Takk! Blir nok noen timers arbeid før bilene blir klar. Blir nok bra neste sessong satser jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Blir bra Erlend! Gleder meg til å kjøre på BMW treff (forhåpentligvis) neste sesong med begge bilene! Synd dem ikke er kjørbare til treffet i helga Takk! Blir nok noen timers arbeid før bilene blir klar. Blir nok bra neste sessong satser jeg på Yes må få handla inn stål nå å begynne med rustsveisingen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet August 28, 2013 Forfatter Share Skrevet August 28, 2013 Blir bra Erlend! Gleder meg til å kjøre på BMW treff (forhåpentligvis) neste sesong med begge bilene! Synd dem ikke er kjørbare til treffet i helga Takk! Blir nok noen timers arbeid før bilene blir klar. Blir nok bra neste sessong satser jeg på Yes må få handla inn stål nå å begynne med rustsveisingen ! Ja må det! Noen som vet om en plass i sandnes området der de selger stålplater? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet August 28, 2013 Forfatter Share Skrevet August 28, 2013 Var i verkstedet idag og fikk gjort litt Skal nå til helga reise å hente m20b25 motor med girkasse, 325 fjørbein med bremser, og servotannstang. Tar også turen innom BMW-treffet i Haugesund isammenheng med dette Røska ut motoren, så nå er det klart til rustsveisng så grunning og ny lakk Noen som vet hvordan motorfestene er på m20 motorene kontra m40? Har demontert travars, med tannstang og fjørbein. Handler 51mm 325 fjørbein og servotannstang til helga. Ene fjørbeinet var rimelig klar til å bli bytta ut 2x e30 Bare et lite bilde av hvordan interiøret ser ut foreløpig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Gudd! Hva slags interiør planlegger du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet August 28, 2013 Forfatter Share Skrevet August 28, 2013 Gudd! Hva slags interiør planlegger du? Blir nok enten Mtech eller IS interiøret, har veldig sansen for de som er litt retrolook Så blir det Mtech ratt også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 4, 2013 Forfatter Share Skrevet September 4, 2013 Da var jeg ute på en kjøretur å handla litt bildeler. Fikk handla motor, 3x Getrag 260, 51mm 325 Fjærbein med bremser, mellomaksling og tannstang med servo. I sammenheng med dette, tok jeg også turen innom bmw-treffet i Haugesund. Overaskende bra oppmøte, mye gromt! Sattser på at jeg får ta meg noen runder neste år M20B25 motor, som nå skal splittes, og gjøres klar til turbo Tannstang med servo på plass skal bli godt å få den lett på rattet 51mm 325 fjærbein, dette blir brukt frem til jeg får meg coilovers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 4, 2013 Forfatter Share Skrevet September 4, 2013 noen som har peiling på hvor tjukk mls toppakning jeg bør bestille? skal lade ca. 1bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 12, 2013 Forfatter Share Skrevet September 12, 2013 Redigerte et bilde litt etter planene jeg har for bilen, så nå har jeg noe å gå etter I tillegg til dette blir det nok IS leppe, OG usa blinkers, så kommer nok felgene også til å bygge lengre ut. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Har begynt å demonter m20 motoren. Litt riper i sylindervegg å stempler, men det i sylinderveggene er ingen problem å bare hone det vekk. Tror stempla og klarer seg. Er litt skraper i veiva, men vet ikke hvor mye det må være for at det skal være kritisk. Noen som kan gi meg en peikepinne? Men vurderer å bare handle diesel veiv og smidd innmat. Dette er det stempelet som var verst, er ikke fult så gale som det ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlDahl Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Det stempelet klarer seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Det stempelet klarer seg Flott regna igrunnen med at stempla skulle klare seg. Er mer beskymret for veiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlDahl Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Bilde? Hva skal du gjøre med motoren egnetlig? mtp turbokonvertering.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Skal få tatt et bilde neste gang jeg er i verkstedet. Til å begynne med så tror jeg jeg kjører orginal innmat. Men har ikke helt bestemt meg enda. Blir nok smidd med tiden iallefall. Så blir det coopering pakning eller noe lignende og arp toppbolter. Toppen tror jeg forblir orginal fra starten av. Så får jeg ta det litt som det kommer. Har også vurdert å stroke med eta veiv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlDahl Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Skal få tatt et bilde neste gang jeg er i verkstedet. Til å begynne med så tror jeg jeg kjører orginal innmat. Men har ikke helt bestemt meg enda. Blir nok smidd med tiden iallefall. Så blir det coopering pakning eller noe lignende og arp toppbolter. Toppen tror jeg forblir orginal fra starten av. Så får jeg ta det litt som det kommer. Har også vurdert å stroke med eta veiv Hvis du skal plukke ned motoren og skal ha turbo kunne du jo dreia av stempla mens det er oppe.. Kjør på med diesel veiv Den er smidd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå