Gå til innhold

Aalgaards E30 Prosjekt

aalgaard
 Share

Anbefalte innlegg

Blir bra Erlend! Gleder meg til å kjøre på BMW treff (forhåpentligvis) neste sesong med begge bilene! Synd dem ikke er kjørbare til treffet i helga :)

Takk! Blir nok noen timers arbeid før bilene blir klar. Blir nok bra neste sessong satser jeg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra Erlend! Gleder meg til å kjøre på BMW treff (forhåpentligvis) neste sesong med begge bilene! Synd dem ikke er kjørbare til treffet i helga :)

Takk! Blir nok noen timers arbeid før bilene blir klar. Blir nok bra neste sessong satser jeg på :)

Yes ;) må få handla inn stål nå å begynne med rustsveisingen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes ;) må få handla inn stål nå å begynne med rustsveisingen !

Ja må det! Noen som vet om en plass i sandnes området der de selger stålplater? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i verkstedet idag og fikk gjort litt :)

Skal nå til helga reise å hente m20b25 motor med girkasse, 325 fjørbein med bremser, og servotannstang. Tar også turen innom BMW-treffet i Haugesund isammenheng med dette :)

gda0kham5amy7ht52wvp.jpg

Røska ut motoren, så nå er det klart til rustsveisng så grunning og ny lakk :)

rw77o6fb16tbt9462co2.jpg

w6pzjofpjiph2yw4ea43.jpg

Noen som vet hvordan motorfestene er på m20 motorene kontra m40?

j0spwz87a3qumziaaseo.jpg

Har demontert travars, med tannstang og fjørbein. Handler 51mm 325 fjørbein og servotannstang til helga.

mg0yvmtku5nzg7kz8uzo.jpg

Ene fjørbeinet var rimelig klar til å bli bytta ut ;)

x3hn6morqqby8nt61fwi.jpg

2x e30

sqaxhhredf86orf3mp01.jpg

Bare et lite bilde av hvordan interiøret ser ut foreløpig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ute på en kjøretur å handla litt bildeler. Fikk handla motor, 3x Getrag 260, 51mm 325 Fjærbein med bremser, mellomaksling og tannstang med servo.

I sammenheng med dette, tok jeg også turen innom bmw-treffet i Haugesund. Overaskende bra oppmøte, mye gromt! Sattser på at jeg får ta meg noen runder neste år :)

ytijfzm1x7fw5ff399qf.jpg

M20B25 motor, som nå skal splittes, og gjøres klar til turbo

65ypk0qajsc2m4f9zh80.jpg

Tannstang med servo på plass :) skal bli godt å få den lett på rattet :)

b32c8j8aqcin8c9df71j.jpg

51mm 325 fjærbein, dette blir brukt frem til jeg får meg coilovers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har begynt å demonter m20 motoren. Litt riper i sylindervegg å stempler, men det i sylinderveggene er ingen problem å bare hone det vekk. Tror stempla og klarer seg. Er litt skraper i veiva, men vet ikke hvor mye det må være for at det skal være kritisk. Noen som kan gi meg en peikepinne? :)

Men vurderer å bare handle diesel veiv og smidd innmat.

zxpywlyte3f0bd03jx6d.jpg

lr5cka0a81qyldj760j7.jpg

15wnol6jfe1li9zdtuty.jpg

3yzgijb6ldzyqguiwnr9.jpg

Dette er det stempelet som var verst, er ikke fult så gale som det ser ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få tatt et bilde neste gang jeg er i verkstedet. Til å begynne med så tror jeg jeg kjører orginal innmat. Men har ikke helt bestemt meg enda. Blir nok smidd med tiden iallefall. Så blir det coopering pakning eller noe lignende og arp toppbolter. Toppen tror jeg forblir orginal fra starten av. Så får jeg ta det litt som det kommer. Har også vurdert å stroke med eta veiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få tatt et bilde neste gang jeg er i verkstedet. Til å begynne med så tror jeg jeg kjører orginal innmat. Men har ikke helt bestemt meg enda. Blir nok smidd med tiden iallefall. Så blir det coopering pakning eller noe lignende og arp toppbolter. Toppen tror jeg forblir orginal fra starten av. Så får jeg ta det litt som det kommer. Har også vurdert å stroke med eta veiv :)

Hvis du skal plukke ned motoren og skal ha turbo kunne du jo dreia av stempla mens det er oppe.. Kjør på med diesel veiv ;) Den er smidd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...