Jump to content

Blinklyset tuller e34

Robin L
 Share

Recommended Posts

Hei. Blinklyset har begynt å tulle på min e34. Nødblinken slår seg på av seg selv. Så nå har jeg nappet av relet inntil videre. Men slik kan jeg jo ikke kjøre!

Noen som har vært bortig lignende?!

• 6 months later...

har begynt å feilsøke på dette igjen nå.. 

har prøvd med nytt blinkrele uten hell.

motor av, tenning på:    alt fungerer slik det skal

motor startes:   etter 10-15 min kjøring så begynner alle blinklysene å lyse konstant.  det durer i releet og  blinkpærene bløkter/lyser konstant.   slår jeg på blinkersene da, så blinker de med nødblink, altså alle blinker. 

jeg prøvde å nappe ut ett rele som det står krasj-alarm på,  da fungerer blinkersene som de skal, men jeg mister nærlysa på bilen.   har nå bestilt nytt krasjrele for å se om det kan være det.

jeg kikket i haynesboka,  og det var det avbildet et rele som sitter i rattstammen,  men dette klarte jeg ikke å finne??  

hva er det som styrer dette krasjreleet?   tenker at det kanskje kan være ett kontaktsett på det som tuller og legger inn.   nødblinken skal vell komme på når man krasjer.   

har også målt spenningen inn på blinkreleet.  det får signal både høyre og venstre når det begynner å tuller.

hører også en durelyd fra instrumentpanelet når lysene bløkter. indikatorene i instrumentet lyser i takt med lyden.    sitter det noen releer her også?  - eller er det bare lyd for å indikere at blinkers er på ? 

ble mange spm her nå, men håper noe vet noe :D    bilelektro er noe dritt :P 

Er lkm på de fleste e34 men husker ikke hvor i farten.

Under baksete på førerside eller under et av lokkene i motorrommet

Sent from my T18+ using Tapatalk

Sent from my T18+ using Tapatalk