Djwik Skrevet August 4, 2013 Share Skrevet August 4, 2013 kjørte rundt i landet i dag å leita etter en bruks bil og kom over en 318 tds på finn.no mens jeg satt på mosseporten senteret etter å ha tatt bastøferga til horten og kjørt til sætre på hurum blei om vei siden eier ringte meg på fergaå fikk kjørt opp i full fart å sett å handla detta herbilen har jo rullet endel snart 400.000 men motor har bare gått 270.000 men det spiller ingen rolle1997 e36 318tdsi bostongrun metalicer noe som må gjøres med den selvfølgeligbytte dempere bak(gjort)få vindusheisene til å fungere eller bytte(gjort)bytte bakluke(rust)( ga faen i det)sveise rust i gulvet på fører sidenbytte stereo(gjort)bytte olje og filter(gjort)ta serviceeu kontroll(fått mangel lapp men er ikke godkjent)få av de fæle takstativene(gjort)bytte bak lamper(gjort)bytte front fanger(følgte med ny)Bytte girkule og mansjett(kule er bytta)Bytte til skinnratt(ikke gjort)Bytte lykteglass foran(kommer til å bytte lykter)bytte front rute(har kjøpt ruta)bytte bremser foran og bak(bestilt)bildene blei bare tatt sånn fort i mørket så bedre bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 8, 2013 Forfatter Share Skrevet August 8, 2013 flere bilder i dagslys samt bytte av stereo invendig med gammel radio(biltema greie) invendig med en clarion spiller jeg hadde liggende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 8, 2013 Forfatter Share Skrevet August 8, 2013 også skal jeg ta olje skift og bytte støtdempere bak på bilen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 9, 2013 Forfatter Share Skrevet August 9, 2013 Begynte på demperene i dag viste seg at jeg måtte bytte fjærene og fjerbeins lagerene også Så det får jeg i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 9, 2013 Forfatter Share Skrevet August 9, 2013 vil si at disse er modne for utskifting knekt fjær og enda en knekt fjær skivene pusser jeg rusta på også smører opp klossane så holder a de litt till Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 9, 2013 Forfatter Share Skrevet August 9, 2013 Vindusheisen på fører siden var ganske fucka bøyd å styra med Bak luka er ikke gjennom rusta så den blir pussa ned å behandla og lakka opp igjen for har funnet ut at det er vanskelig å få tak i brukt rustfri bakluke til touringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 fått bytta færer å dempere bak på bilen også fikk jeg satt på 18 toms felgene jeg hadde å de passa akkurat de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 tok ut instrumentet i dag for det var noen lamper som ikke lyste som skulle lyse som abs lampa,setebelte,parkbrems tok ut og alle lyspærene i midten var fjernet satte i alle sammen og da tydlig så var det feil på absen som noen har prøvd å skjule fikk tatt en diagnose feil på sensor vs foran og hs bak abs pump fault slettet feilkodene og leste på nytt og da fikk jeg bare opp sensor høyre bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Ser ut til at det kommer seg Blir en flott bruksbil det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 ja den blir bra den tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 29, 2013 Forfatter Share Skrevet August 29, 2013 fikk av de fæle takbøylene i går låse skruene hadde satt seg fast så endte med å kappe de av bilen blei mye penere å se på med engang har også fått begynt pussing og behandling av dører og bakluke for de pleier å ruste på steder men mine hadde bare overflate rust så jeg pusser det ned,behandler og lakker på nytt så holder de en stund til bilder kommer i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 29, 2013 Forfatter Share Skrevet August 29, 2013 Ser ut til at det kommer seg Blir en flott bruksbil det der jeg kjørte ikke bilen etter at jeg sletta feilkodene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet September 2, 2013 Forfatter Share Skrevet September 2, 2013 ja tok en ny diagnose på absen på bilen i dag og jeg har fortsatt feil på abspumpe motor noen som veit om jeg må kode inn en ny pumpe for å få det i orden igjen eller kan jeg bruke en brukt pumpe er ikke asc på denne bilen pumpa er veldig lik som den på e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Jeg byttet ABS pumpe på en E36 93 model, Verkstede brukte ca 3 timer med bytte å pumpe systeme, di snakka ingen ting om koding. Kjøpte brukt pumpe på Koed.no som fungerte helt utmerket (Disse blir ikke testa hos koed.no så er litt risk, men dem snakka om 2 måneders garanti) men er jobben som koster desverre, ny ABS pumpe ligger på 13 751,10kr. Bare pass på samme delenummer. Min feilmelding var: 17 ABS Valve, Front left intake Lykke til, er noe dritt ABS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet September 2, 2013 Forfatter Share Skrevet September 2, 2013 har sjekka litt rundt på koed etter brukt abs pumpe og den jeg har er selvfølgelig den typen koed ikke har brukt for den jeg har er er abspumpe med styreenhet på pumpa akkurat som på e39 for feil koden min var nr. 71 abspump-motor fault kan tenke meg det hvar derfor pæra til abs lampa hvar jærnet fra instrumentet er det noen måte å manuelt teste abs pumpa på?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå