Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bygge om en E36 316 Coupe.

For å få denne godkjent ombygd hos BT må jeg slanke av den 100kg ca. Og merkbart: Kan ikkje fjerne noe som er ulovligt å kjøre uten :/ Som seter osv.

Tips?

Bilen skal vises med full tank, men har hørt at man kan trikse dette med å ha ca 10l og henge opp flottøren?

Skrevet
Mye mulig jeg missforstår her, men det kan virke som at du er ute etter å jukse deg frem til ett (u)lovlig vognkort?

Ingenting å henge seg opp i. Selv de mest seriøse bygg på forumet her har blitt vist på samme måte..

Men til trådstarter: greit nok du må slanke bilen din 100kg. Men det har mye å si hvor på bilen du må ta det fra. Om det er 100kg på framenden, hjelper det ikke stort å vise den med 10l på tanken. Husk at om du fjerner 10kg i ræva på bilen, så blir den enda tyngre forran igjen. (Vektstangprinsippet)

Skrevet

På en måte, så ja..

fordi BT er så jævla trangsynte at de ikke forstår at når jeg flytter over hele understellet fra en 325 så tåler det veka av en 325... men neida. akselvektene skal ikke forandres, så bilen må fortsatt vege det samme som en 316 selv om den er komplett ombygd.

Skrevet
Mye mulig jeg missforstår her, men det kan virke som at du er ute etter å jukse deg frem til ett (u)lovlig vognkort?

Ingenting å henge seg opp i. Selv de mest seriøse bygg på forumet her har blitt vist på samme måte..

Men til trådstarter: greit nok du må slanke bilen din 100kg. Men det har mye å si hvor på bilen du må ta det fra. Om det er 100kg på framenden, hjelper det ikke stort å vise den med 10l på tanken. Husk at om du fjerner 10kg i ræva på bilen, så blir den enda tyngre forran igjen. (Vektstangprinsippet)

Hvor mye vekt er det å miste ved å rive ut alt som heter lydisolasjon, og asfaltmatter, ac osv? og går det gjennom uten dette? eller skal de henge seg opp i det også?

Skrevet

Det har ingenting med sikkerheten på bilen å gjøre. 20 kg på matter og isolasjon kanskje. Lettest mulig hjul, dørtrekk osv.. Riv det ut. Glassheiser veier også en del. Høytalere, airbag, varmeapparat.. Du skjønner. Men o du har margin som jeg går ut ifra, så letter du fronten ved f.eks å sette en basskasse i bagasjen også da.

Skrevet

Med vektfordelingsprinsippet som RS er ute etter har ingenting og si når du skal vise bilen, hele bilen veies på vekt og ikke framdel og bakdel hver for seg. Det som veier en del er gulvmatter i bilen og bagasje, isolasjon, høyttalere, men som en visningsbil til bt har du ikke lov til og f.eks ta ut selve gulvmatta, ikke taktrekk, bakseter osv. så skal mye til og lette bilen med 100kg med tanke på kravene til bt desverre, så tror dette kan bli vanskelig.

Jeg letta e30'n med ca. 120kg, og jeg rev ut alt som kunne rives ut av bilen som jeg ikke behøvde.

Skrevet
Med vektfordelingsprinsippet som RS er ute etter har ingenting og si når du skal vise bilen, hele bilen veies på vekt og ikke framdel og bakdel hver for seg. Det som veier en del er gulvmatter i bilen og bagasje, isolasjon, høyttalere, men som en visningsbil til bt har du ikke lov til og f.eks ta ut selve gulvmatta, ikke taktrekk, bakseter osv. så skal mye til og lette bilen med 100kg med tanke på kravene til bt desverre, så tror dette kan bli vanskelig.

Jeg letta e30'n med ca. 120kg, og jeg rev ut alt som kunne rives ut av bilen som jeg ikke behøvde.

Du mener akselvekten ikke sjekkes?

Skrevet

Bilen blir satt på vekt der alle hjulene er innenfor en ramme der vekten er plassert, slik dem sjekka vekten på min bil når jeg var inne

Skrevet

Nå er jeg noe usikker på om vektforskjellen på en 316 og en 320 er 100kg, noen som har tall?

har en komplett 320, så godkjenner nok med 2litern, og slenger heller b25'n ombord etterpå.

Skrevet

Det er ikke riktig. Det er jo akselvektene i vognkortet som skal overholdes.

Det vil si at om man veier på din måte, med hele bilen på vekta, så vil en bil med opprinnelig 50-50 vektfordeling, med en innmontert stor 6-er evt, om jeg plukker ut alt av bagasje og viser bilen med opphengt tankarmatur, å dette resulterer i at bilen er 50 kg over tillatt aksellast på foraksel, men akkurat innenfor tillatt totalvekt. Er det riktig mener du?

Skrevet

Så kan du ta ut CD spiller, ribbe bagasjerommet for reservehjul, matter, jekk osv.

El. Motor til takluke, tapp ut spylevæske.

Og hvis du er rik....plastvinduer i dører og sideruter, carbon panser, bakluke, forskjermer og dører. Haha. Litt urealistisk for de fleste av oss, men kan nå nevnes :)

Skrevet
Nå er jeg noe usikker på om vektforskjellen på en 316 og en 320 er 100kg, noen som har tall?

har en komplett 320, så godkjenner nok med 2litern, og slenger heller b25'n ombord etterpå.

Finnes ikke fasittall. Det kommer helt an på hvordan bilen din er utstyrt. En 318 med automat kan vel muligens være tyngre enn en 320 med automat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...