martinwenberg Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Skal få hentet meg en e36 med m42b18 motor. Ser noen har klemt nedi en kompressor til disse, å holder visst bra? Er det noe annet enkelt man kan gjøre for å få motoren litt sterkere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 får pressa ut en 10-15 hk ved å bytte chippen. kan bytte diff (mister toppfart på dette) har hørt du kan bytte toppen til en fra 318is, så får du 16 ventiler istede for 12. Kjøpe et turbosett (kinasett får du billig på ebay) mye rart du kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 12, 2013 Forfatter Share Skrevet August 12, 2013 Ahaa takk for svar noen som veit hvor jeg kan kjøpe en billig kompressor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovda.Jr Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Jobber med samme saken bare med turbo... Du får mye til m42 motoren på vac motorsport men smidde råder er lurt å kjøpe en annen plass. Er et innsug på koed som gir 15hk mer også men det koster 12k. Har ennå ikke sett kompressor kit til m42'n Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 tror du skal lete lenge etter "billige" kompressorkit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KapteinHaddock Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 får pressa ut en 10-15 hk ved å bytte chippen. kan bytte diff (mister toppfart på dette) har hørt du kan bytte toppen til en fra 318is, så får du 16 ventiler istede for 12. Kjøpe et turbosett (kinasett får du billig på ebay) mye rart du kan gjøre. Er vel 16 ventiler i alle 318IS motorene....? (8 i valige M43 osv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 får pressa ut en 10-15 hk ved å bytte chippen. kan bytte diff (mister toppfart på dette) har hørt du kan bytte toppen til en fra 318is, så får du 16 ventiler istede for 12. Kjøpe et turbosett (kinasett får du billig på ebay) mye rart du kan gjøre. M42b18 er 318is motor med 16 ventiler, så å bytte ut toppen med en annen 318is topp er nok ikke nødvendig. Kun chip har jeg liten tro på at får ut effektive 10-15 hk. Edit; en som var før meg, men ja m40 og m43 har 8ventiler. M42 og m44 har 16. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 får pressa ut en 10-15 hk ved å bytte chippen. kan bytte diff (mister toppfart på dette) har hørt du kan bytte toppen til en fra 318is, så får du 16 ventiler istede for 12. Kjøpe et turbosett (kinasett får du billig på ebay) mye rart du kan gjøre. M42b18 er 318is motor med 16 ventiler, så å bytte ut toppen med en annen 318is topp er nok ikke nødvendig. Kun chip har jeg liten tro på at får ut effektive 10-15 hk. Edit; en som var før meg, men ja m40 og m43 har 8ventiler. M42 og m44 har 16. hvor faen fikk jeg 12 ifra da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 12, 2013 Forfatter Share Skrevet August 12, 2013 Trenger ikke et kit som er tilpasset motoren. Om jeg får tak i en kompressor til en mercedes, eller en av type eaton, så går jo det bra. Lager ramme å tilpasser på jobben så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 får pressa ut en 10-15 hk ved å bytte chippen. kan bytte diff (mister toppfart på dette) har hørt du kan bytte toppen til en fra 318is, så får du 16 ventiler istede for 12. Kjøpe et turbosett (kinasett får du billig på ebay) mye rart du kan gjøre. M42b18 er 318is motor med 16 ventiler, så å bytte ut toppen med en annen 318is topp er nok ikke nødvendig. Kun chip har jeg liten tro på at får ut effektive 10-15 hk. Edit; en som var før meg, men ja m40 og m43 har 8ventiler. M42 og m44 har 16. hvor faen fikk jeg 12 ifra da ? Slapp av, kaller hverken deg eller andre for løgnere, så ingen grunn til å frike ut! Jeg sier kun at JEG har liten tro på at det er mulig ved kun chip. Har aldri sett dokumentasjon på dette, derfor er vel ikke det helt på jordet å tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSS Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Jeg vet at http://www.gkdsportscars.com/ har laget kit til m42 motoren, men det var uten kompressoren og den fikk du fra mini cooper s. Usikker på om de lager dette kittet enda, men kan jo sende en mail til dem å spørre viss du er interessert. Vet at de bruker m42 motoren i slike kit-biler som du ser på hjemmesiden deres. Kommer jeg over en mini cooper s presse så handler jeg nok også dette kittet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 12, 2013 Forfatter Share Skrevet August 12, 2013 Trenger egentlig bare en kompressor, hehe så hvis noen har en å selge så si ifra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Om du er interessert å gjøre noe med bilen din ta en titt på http://www.m42club.com/forum/ mye info her Holder selv på og trimmer en M44 Z3. Men ikke la deg lure samme hva du gjør kommer det til å koste penger. Downing Atlanta laget kompressor satser til m42/44 men tror de har sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet August 13, 2013 Forfatter Share Skrevet August 13, 2013 Ahaa okei ja, et klar over at det koster. Men har lyst å få litt futt i den så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 Eller billigere, motorbytte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå