Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en e39 523i 1996 mod som sliter med å starte....

Noen ganger starter den helt fint mens andre ganger må jeg slite lenge med å få start på motoren.

Det som skjer når jeg ikke får start et at starteren bare går rundt og rundt, og har en lyd som ikke høres helt normal ut, men ikke noe som høres altfor alvorlig ut. Bilen fusker ikke eller har noen andre problemer ellers så jeg sliter med å finne ut av hva det kan være...

Noen av dere som har vært borti noe lignende er jeg utrolig glad for svar eller hjelp rundt dette emne :-)

En liten ting er at det var olje på tuppene av tennpluggene, og når jeg byttet tennplugger startet den kjempefint 3-4 ganger, men så lot jeg den stå litt og da jeg skulle starte den opp igjen etter en stund så slet den med å starte igjen...

er veldig takknemlig for all form for hjelp ! :D

Skrevet

Starta opp uten å bli kjørt varm?

Da kan den bare ha blitt rå. Kjent problem på disse motorene det.

Da får du også en annen lyd i bilen når du kinner, det høres nesten ut som det ikke er kompresjon. Det pleier å løse seg ved å holde gassen i bunn og så kinne, til den starter.

Skrevet

min 528 M52B28TU sto på tomgang og surna helt uten forvarsel. Begynte å småfuske litt og før jeg rakk å gi den noe turtall så daua den og ville ikke starte. Sandblåste pluggene så kom den igjen.

Skrevet

Sjekk coiler, plugger, tett luftfilter?

Men jeg tror nok problematikken ligger i en sensor, og jeg ser allerede at veivakselsensor er nevnt. Kjør en diagnose på bilen, se hva du får opp.

Hvis kamakselsensoren er gåen skal bilen i teorien starte, men den blir tungstartet siden motoren da vil dobbeltsjekke med veivakselsensoren at "alt er i orden".

• 2 weeks later...
Skrevet

fant ut at det var kamaksel og veivakselsensorene som var gåen, har byttet disse og bilen starter fint men fusker som satan...

Se nytt emne og skriv deres mening der takk, trenger all hjelp jeg kan få ! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...