Trinitonn Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Verkstedet sier at de må ned med bakakslingen og bensintanken for å komme til bremserøra bak. Har googla en del og de fleste sier at det holder å løsne bensintanken og senke den litt, men ligger ikke den over bakakslingen (dermed umulig å "senke litt" uten å måtte senke akslingen også?). Blir bilen EU-godkjent dersom jeg ber de legge de nye bremserørene i en ny bane? Det er uaktuelt å betale 5-8k for å reparere bremserørene bak. Bilen er 98' og den har gjort sitt for meg.. akkurat punga ut en haug av penger for å fikse andre ting på den..akkurat kjøpt en ny felgpakke også. Begynner å bli rimelig lei av "småting"... Så jeg skal fikse dette, selge den billig/så fort som mulig og kjøpe ny BMW 5-serie stv <3
Odd-M Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Dersom bremserørene over tanken er greie, så er det mulig å skjøte i de eksisterende der de faktisk er skadet. Biltema selger kit for å lage egne bremserør, som regel en vesentlig rimeligere affære.
Bmwrob Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 De originale BMW rørene er jo sinnsykt lange, så er ikke rart original guiden sier du må ned med bakakslingen. Da jeg byttet på min 5'er så holdt det med å løsne på alle 4 traversfester for å få hele bakakslingen litt lenger ned og ut. Så var det bare å demontere de gamle og på med de nye.
LarsBMW Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 Ta bort bensintanken så er det greit å skifte på E46.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå