Ivrig86 Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Nå er straks M5n solgt, å tankene i hodet da er å bygge ny E39 med luftfjæring++ Krava er seff så mye utstyr som mulig å "normal" km stand... Så på en 2000 530 diesel igår med original M sport inni/utenpå, alcantara, tona ruter, sølv med svart tak,gått 176000km+++ bilen er veldig riktig med tanke på kmstand og utstyr... Men, hele ene siden er full av steinsprut,samme med frontfanger,biiiiittelitt rust på begge førersidedørene helt nederst + bagasjeluka... den lille rusta som er der kan mann leve med kanskje (det ville det sikkert vært på hvem som helst annen E39 av vanlig bruksstand) men frontfanger og hele høyre siden må hvertfall lakkes, pluss at den trenger ny hjerne til abs/asc... Hva kan man gi for noe sånt? Har null aning om pris på E39 av dette slaget... Var egentlig klar for å kjøpe den igår men var litt mere plukk enn forventet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Share Skrevet August 20, 2013 Fant denne innpå her nå... viewtopic.php?f=45&t=265392 Den høres jo også veldig riktig ut! Å utfra annonsen burde den være veldig bra teknisk hvertfall! Er 520d istedenfor 530d men...å gått litt lenger, men har di felga jeg uansett skal ha, så ca 16-18000,- eller no spart allerede der... spørs hva slags dekk han har på men... SATSER PÅ NOE ANNET ENN NANKANG!!! hehe Mye diggere med automat enn manuell men... automat på 530 og manuell på 520... litt skeptisk til automat med tanke på om den kan ryke... er det ofte det skjer på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Touring er uaktuellt? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Share Skrevet August 20, 2013 Touring er uaktuellt?Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ja, ellers hadde vell din stått høyt på lista Tror nok det blir den 520d istedenfor den 530d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Personlig så ligger nå e39 i grenseland når det gjelder alder for kjøp. For meg begynner modellen å gå ut på dato "skikkelig" og nyere modeller koster ikke så fryktelig mye mer. Du ender fort opp med en småsliten bil som trenger mye "kos" samtidig som at bilen blir mindre og mindre verdt fryktelig raskt. Har du sett på neste generasjons 5 serie og prisene der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 20, 2013 Forfatter Share Skrevet August 20, 2013 Personlig så ligger nå e39 i grenseland når det gjelder alder for kjøp. For meg begynner modellen å gå ut på dato "skikkelig" og nyere modeller koster ikke så fryktelig mye mer. Du ender fort opp med en småsliten bil som trenger mye "kos" samtidig som at bilen blir mindre og mindre verdt fryktelig raskt. Har du sett på neste generasjons 5 serie og prisene der? Ja tror det heller er E60 som er i prisfall Hehe man får jo di fra 130 men da er det ikke no utstyr å for høy km syns jeg. Skulle jeg kjøpt E60 skulle jeg hatt mye utstyr, å da må man oppi 250+ om det skulle vært interessant. Å syns faktisk E39 er et kulere karosseri med tanke på hjul og stuk osv. Lettere å få solgt en fet E39 med masse utstyr enn en kjedelig E60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 De fleste E39 har nok nådd noenlunde bunnen for prisfall, spesielt bensinmotorer. Diesel henger litt høyt i pris enda, selvom jeg ikke skjønner det helt.. Den 530D'en ville jeg nok gitt 80 - 90k for. Automathavari er jo noe som kan forekomme, men fint bruk og jevnlig skift av olje hjelper på (ikke hør på hva de sier om vedlikeholdsfri olje..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 De fleste E39 har nok nådd noenlunde bunnen for prisfall, spesielt bensinmotorer. Diesel henger litt høyt i pris enda, selvom jeg ikke skjønner det helt.. Den 530D'en ville jeg nok gitt 80 - 90k for. Automathavari er jo noe som kan forekomme, men fint bruk og jevnlig skift av olje hjelper på (ikke hør på hva de sier om vedlikeholdsfri olje..) Ja var den prisen jeg tenkte også men det var ikke aktuelt for han så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 E39 med bensin er mye bil for pengene, så lenge man er klar over at en må nok ha et "aktivt" forhold til småfiks og vedlikehold på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 E39 med bensin er mye bil for pengene, så lenge man er klar over at en må nok ha et "aktivt" forhold til småfiks og vedlikehold på bilen Er diesel jeg tenker på med tanke på forbruk Alle E46 jeg har hatt bruker jo like mye som en M3 ifølge kjørecomputeren hvertfall å det er vell ikke no forskjell på E39 så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 Nå er hvertfall airforce performance kit bestilt fra automote! Tar ca 3 uker å få så håper en bil er plass til da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå