Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten sak her jeg lurer på i forbindelse med stolene jeg har på 535 en min.

Det som er ,er at jeg skal bytte ut mine stoler med noen andre pga slitasje.

Mine er full elektriske men mangler minne.

De som jeg skal ha i bilen min etterhvert,er og elektriske men med minne.

Er dette å bare plugge i samme kontakt og minne vil virke,eller må jeg bygge om noe der?

Jeg vet at der er noe med speilene som skal justere seg etter de forskjellige sittefunksjonene,men det er jeg ikke så opptatt av.

Så hvis noen vet dette eller kan gi meg en forklaring på hvordan evnt. minnefunksjonen skal koples ,ja da er jeg en takknemlig mann.

Her er det bare å fyre løs med innspill og forklaringer :) !

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har det xtra ledningsnettet men,evnt. hvilket ekstra er det jeg trenger foruten det som allerede er der?

Ja legg ut masse bilder om du har.Alt av forklaringer osv ,er jeg evig takknemlig for.

Skrevet

I en E34 er det en hvit 12pin kontakt med enten 5 eller 12 ledninger inn, du har sikkert 12 siden du har en litt mere ekslusiv modell og i tillegg har elstoler fra før. På en non-memory stol skal det være godt å kun plugge den hvite i den hvite som henger ned under stolen, mens på en memory stol skal det være ett ganske kompleks ledningsnett med 3 kontakter som kobles inn direkte på undersiden av memory modulen som er under førerstolen. Det er også noen flere kontakter som er jeg ikke vet hva er til, kan være til varmeseter og kan også være 2 lange ledninger til justerbar rattstamme og speil. Hvordan ledningsnettet ser ut kan variere på årsmodell

Min "problem" tråd, lenger ned ser du en måte man kan "tjuvkoble" stolen på, dette funket ikke med meg, men jeg kunne hatt en defekt memory modul da jeg til slutt ga opp og koblet om hele sete til non-memory, brukte hele kvelden på å koble så det er best å unngå og du ma nye brytere +++

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... s-problems

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... t-swap-q-s

Her er bilde av den pluggen som ligger under matta under setet

AC%204.jpg

Og her er det ledningsnettet jeg snakket om, kan være forskjellig i din, var ikke slik det så ut på min bil.

100_4818.jpg

Håper du skjønte noe, kan være ett helvett uten like med memory stoler :P Jeg hadde kun dårlige bilder, er det bildene som ligger på bimmerforums tråden min, kan ta bilde av div ledningsnettet jeg har siden jeg fortsatt har alt liggende :)

Skrevet
I en E34 er det en hvit 12pin kontakt med enten 5 eller 12 ledninger inn, du har sikkert 12 siden du har en litt mere ekslusiv modell og i tillegg har elstoler fra før. På en non-memory stol skal det være godt å kun plugge den hvite i den hvite som henger ned under stolen, mens på en memory stol skal det være ett ganske kompleks ledningsnett med 3 kontakter som kobles inn direkte på undersiden av memory modulen som er under førerstolen. Det er også noen flere kontakter som er jeg ikke vet hva er til, kan være til varmeseter og kan også være 2 lange ledninger til justerbar rattstamme og speil. Hvordan ledningsnettet ser ut kan variere på årsmodell

Min "problem" tråd, lenger ned ser du en måte man kan "tjuvkoble" stolen på, dette funket ikke med meg, men jeg kunne hatt en defekt memory modul da jeg til slutt ga opp og koblet om hele sete til non-memory, brukte hele kvelden på å koble så det er best å unngå og du ma nye brytere +++

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... s-problems

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... t-swap-q-s

Her er bilde av den pluggen som ligger under matta under setet

[ Bilde ]

Og her er det ledningsnettet jeg snakket om, kan være forskjellig i din, var ikke slik det så ut på min bil.

[ Bilde ]

Håper du skjønte noe, kan være ett helvett uten like med memory stoler :P Jeg hadde kun dårlige bilder, er det bildene som ligger på bimmerforums tråden min, kan ta bilde av div ledningsnettet jeg har siden jeg fortsatt har alt liggende :)

Ja,ja med andre ord litt og tenke på. :)

Jeg må jo bare takke deg for bilder og litt info.

Når dagen kommer og jeg skal til spørs det ikke om du får en tlf. :)

Det med speil og dill,det gir jeg bæng i,bare jeg får det andre til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...