Gå til innhold

Takk for meg, ble ikke noen ny BMW

Haakon77
 Share

Anbefalte innlegg

Var mye her på forumet tidligere, så lenge siden at passord var glemt og e-postadressen jeg først logget inn med ikke lenger eksisterer.. Nå har jeg en tid hatt lyst på litt nyere BMW, men ikke helt hatt råd og fikk nå tilbud om å få en 8år nyere bil i god stand til spotpris. Aberet er at det det langt fra er noen BMW, men en Toyota.. Og ikke bare det, men sjefsgubbebilen Camry 4`e generasjon i gull med fløffy lyst interiør og en girspak på størrelse med ett kneipbrød. Men fornuften må få vinne denne gangen, det er vel ikke å stikke under en stol at den gamle sliteren trenger litt ekstra oppmerksomhet i form av storservice med olje på kasse og kardang, rusfjerning på de samme stedene som ble tatt ved lakkering i 2005 og ikke minst en ny frontrute. Den har også blitt motvillig mot å bli startet opp flere ganger på rad innenfor ett kort tidsrom- starter alltid, men er virkelig seig.

Kjøpte min E34 525tdsa i 2005 og den har vært en stabil og billig bil i drift. Interiøret er like fint som når jeg kjøpte den til tross for barn og flyttelass de siste 7år.

Noen som vet ca pris man kan forvente å få for disse nå?

Håper det blir BMW igjen når jeg kvitter meg med Toyotaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal merke bra at du går fra BMW til Toyota, kvaliteten og driftsikkerheten er nok den samme men på opplevd kvalitet så kjenner man det gitt :wink: E34 er blant de mest solide bilene BMW har laga og 525TDSen kan gå en million om du tar godt vare på den, men det er jo noe med at disse bilene begynner å dra på åra nå. Har selv en E34 520I og billigere og bedre nummer to bil får du ikke, har ikke kosta meg mange kronene i reparasjoner den tiden jeg har hatt min. Rusta er det største problemet med disse bilene når de begynner å bli gamle :(

Bare å komme seg tilbake til BMW igjen så fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den med opplevd kvalitet og skulle helst hatt en nyere BMW, men når Camryen dukka opp til 16.500kr og jeg vet den er fulgt opp fra ny og påkostet 60.000 de siste 2år så er det nok mest økonomisk å svelge kamelen? Min bedre halvdel bruker kollisjonssikkerheten som argument.

Skulle helst hatt elbil (i3!!)ettersom jeg knapt kjører 5-7000kilometer i året, men så var det det med prioriteringer da.

Er fortsatt såpass redd for at jeg vil savne gamle slitern at jeg ikke har fått meg til å legge den ut på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sykt billig, er ikke det langt under halv pris for disse? :shock: Kjøp Toyotaen og selg den igjen for det dobbelte og kjøp en velholdt E39 :)

E34 er riktig nok gammel i konstruksjonen, men den er stadig en sikker bil i forhold til andre modeller fra samme periode. E39en er enda bedre med 8 airbager og stabilitetskontrol :) Det har ikke Camryen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camry ligger rundt den prisen. Men fader så billig disse gamle Toyotane er å ha ! Har hatt en Carina sjæl i et og halvt år nå og har kostet meg 12000,- totalt med bil ! 1300,- i året i forsikring.

Er som å ha gratis bil. Særlig når man har hatt M3 og masse annet BMW før !

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-biler er sikkert drøye å holde ved like, men min med moderat diesel uten partikkelfilter og annet snæks har vært svært billig i drift. Har ikke fikset ubetydelige feil som lyktespylere, spyler på bakruten eller byttet ledningsnett i bagasjeluka mer enn en gang, men selv de få nødvendige reparasjonene som å bytte ac kompressor med ombygging til ny type gass har vært innenfor akseptabelt. Forbruk på 0.8 uten forsøk på drivstoffvennlig kjøring må sies godkjennt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...