zeb crusaders Skrevet August 24, 2013 Skrevet August 24, 2013 Hei, jeg har en DDE4.0 hjerne som jeg prøver og få konfigurert opp riktig. Jeg sliter med og få INPA installert. Jeg har kontakt med bilen helt fram til jeg installerer scriptene og da ser det ut som om den mister com porten og den feiler med og finne DDE4 filene. Er det noen her som har mulighet og hjelpe meg litt? Jeg trenger først og fremst og få lest ut pin koden til EWS så jeg får satt opp EWS emulatoren. Jeg har puttet inn en M57 istedet for en M51 i en Range Rover og driver nå i slutt innspurt for og få greiene til og funke igjen Håvard 9508158 Sørumsand
Alpejohn Skrevet August 25, 2013 Skrevet August 25, 2013 Hva er det du prøver og gjør med inpa? Hvilken type kabel? Og inpa versjon?
kimf Skrevet August 25, 2013 Skrevet August 25, 2013 Du vil ikke få lest ut ISN med inpa på denne, pga det er ews3.0 Her må man hardware hacke ut ISN nøkkelen, lodding + ekstraering av nøkkel. Å du kan ikke bruke disse billige emulatorene som man får kjøpt på nett her, emulator for ews 3.0 koster skjorta.
zeb crusaders Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Kabelen jeg bruker er en BMW INPA K+CAN Cable USB Interface . Det ser ut som om jeg har kontakt med interfacet da batteri og tennings dotten virker. Dvs. helt til jeg installerer scripts, da slokker begge. Jeg har lastet ned en annen version av inpa og skal prøve med den ikveld . Jeg har et par forskjellige av de EWS emulatorene som påstår de skal klare EWS3. Jeg har og EWS3 ecu,nøkkel og tenningslås til DDE4 hjernen. Der mangler jeg kontakten til EWS hjernen da de løkene i Estland glemte og sende med det. Hva skal til for og lese ut koden direkte.? Jeg har det meste av eprom leserere og utstyr for og få brikkene ut og inn igjen uten noe problemer.
Alpejohn Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Hva mener du med scripts? Høres mye mer avansert ut en hva jeg driver med.. Kan jo spørre på bmwcoding.com eller bmwcoders.com. Eventuelt her: http://www.auto-professionals.co.uk/index.php Den siste får du ikke registrert deg på før 1. Sep. Da.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
zeb crusaders Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Når jeg installerte INpa med den "pakken" jeg fant kommer det bare opp ingenting omtrent i hovedmenyen. Jeg fant en annne addon pakke med ferdige scripts for masse modeller som kommer opp i hovedmenyen.
Alpejohn Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Åja sånn ja.. Ja har vært borti det selv. Installerte på nytt for et par dager siden og da opplevde jeg samme. Men jeg har mange versjoner. Endte opp med Inpa 5.0.2. Og alle biltyper står der. Hvilken versjon prøver du og installere? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
zeb crusaders Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Har en 5.02 fra bmwpost.ru Med den får jeg ingenting opp i menyen men den snakker med bilen. Når jeg legger inn pakken med scripsts og saker som skal gjøre det lettere tryner alt. Jeg fant et par andre distroer , en iso med 10.0.2 og en annen som bare heter inpa,ncs,kfp12 som er et helt image av en xp installasjon med inpa på 18gb.
Alpejohn Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Jeg installerte vel Bmw Standard Tools 2.5.2 og da forsvant alt, men hadde en annen Bmw tools som jeg brukte og da var alt gull. Har du fulgt noen guide for installering eller?
kimf Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 For 3000kr + returfrakt fjerner jeg ews totalt ifra denne hjernen, da er det bare å starte rett opp
zeb crusaders Skrevet August 29, 2013 Forfatter Skrevet August 29, 2013 kimf. Overlever dette om jeg legger inn noe trim program ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå