preeri Skrevet August 25, 2013 Skrevet August 25, 2013 Heisann, har en e39 med m52b25 motoren som har begynt å tulle. Den begynte for 2 dager siden å gå varm, skrudde på varmeapparatet på full guffe slik at jeg kunne kjøre hjem (syns den funket litt dårlig da også). Fikk sett over litt og så at det lakk litt kjølevæske rundt huset til termostaten (såvidt det bobler ut kjølevæske) men jeg har også feilkode på auxiliary water pump. Så har nå kupevifta sluttet helt å virke, blåser ikke i det hele tatt, hverken kaldt eller varmt. Er det denne sekundære vannpumpa som skaper alle disse problemene?
LK Skrevet August 25, 2013 Skrevet August 25, 2013 Termostathuset kan du hvertfall bare bytte,dette en gjenganger på E39. Når det ikke er tett her vill du få luft i kjølesystemet og tempen vil jage opp og ned. Ang. auxpumpa så sitter denne på slangene mellom støtdempertårnet og innsugsbelgen og sørger for sirkulasjon til kupevifta. Hvis du setter tenningen på hakk 2 uten å starte skal denne gå.
preeri Skrevet August 25, 2013 Forfatter Skrevet August 25, 2013 Ja planen er å bytte termostathuset, men jeg lurer på om aux vannpumpa har noe å si på om vifta skal gå eller ikke. Kupevifta fungerer ikke uansett om tenning er på i pos 2, eller om motor går.
Otis Skrevet August 25, 2013 Skrevet August 25, 2013 Aux pumpa har ingenting med kupevifta å gjøre. Aux pumpa starter kun når man bruker MAX/REST knappen, når motoren er av og tenning er på hakk 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå