Gå til innhold

Simplify's E39 523i

Simplify
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, kjøpte meg en helt original 99 modell e39 523i sedan i forrige uke, hentet den i Fredrikstad hos en hyggelig eldre mann.

Litt om bilen:

-180 000 km

-En eier siden den var ny

-Fullt servicehefte

-Helt original

-Noe rust som må fikses, men det er alt.

Planer:

-Fikse rusten, har avtalt tid i morgen med en kar som skal gjøre det, håper på bra vær :)

-M5 fanger med tåkelys

-Felger(blir sannsynligvis ikke før neste år)

-Angel eyes

-Soting

-Bakfanger og eksos(dette blir nok også til neste år)

-Få inn basskassa og forsterkeren jeg har liggende fra forrige bil, bytte ut alt av høytalere og sette inn Alpinespilleren.

-Ellers, om dere har forslag til hva jeg kan gjøre så er det bare å rope ut, er åpen for forslag og tips

Jeg er ingen mekaniker, så jeg gjør svært lite selv, men har mange kompiser og bekjente som ordner ting til en grei penge.

Litt bilder av bilen:

ikw265yfgrr8fw0s3w6l.jpg

nv9jq2ogut3q3yair7dm.jpg

mkkb3ia4hc7e50n1f21s.jpg

ajfkd1zd2vtehnlief1d.jpg

2h8oczufujxy5belxn7m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den verste rusten som er på bilen, er littegranne å gjøre akkurat på den flekken der, har rusta et bittelite hull ved dreneringshullet.

s6hp3nxs3fycuf5um9vx.jpg

Litt til ved kanalen, men det er ikke så ille, finnes noe mer av denne typen rust litt rundt omkring, men det er jo en gammel bil, skal få det bort i morgen:

k16fxgp8vywmoy6uc32x.jpg

KN filter fikk den på fredag, så da ble den litt mer fornøyd:

e5n2s7k5rb0nvo8nh0bk.jpg

Litt mer av interiør:

95hhy10w4xxbovigsf02.jpg

Baksete:

r637ruyoi2rn2w6un90o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en bil med potensiale, ikke så mange igjen med såpass lav km. Gratulerer med flott bil:)

Tusen takk for det!:) Venta lenge på at en sånn skulle dukke opp, har fulgt med i markedet siden mars omtrent, og når jeg så denne så var det egentlig ikke noe å vente på. Billakkereren hadde ikke tid i dag allikevel, fikk beskjed om å komme i morgen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var M5-fanger på, absolutt alt av rust er fjernet :D

Viste seg dog at tåkelyktene jeg bestilte ikke hadde riktig kontakt, så det skal han som satte den på lodde og styre med når han får tid :) Ellers synes jeg at bilen så veldig mye bedre ut med denne fangeren, har heller ikke fått på skilta, tenkte at jeg stikker innom biltilsynet på mandag for å bestille den nye skilttypen.

Legger ved to bilder av bilen som den ser ut nå, er litt småskitten men det får gå :)

inkx4a4uvbertlk48cy2.jpg

7kqpxxvjkzzacprkhr70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...