Ferkingstad Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Kjøpte i januar en 1998 Bmw 520i manuell uten servicehefte. Bilen er nå kjørt 192 tusen km og olje ble bytta på 187 tusen. Er en lys knirkelyd som kommer fra under bilen når jeg tar inn clutchen og man hører godt utenfor når jeg girer. Hva kan problemet være å når å hva er neste service?
scoot Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Ang. servicerutine ville jeg bare tatt en kjapp telefon til den lokale BMW-Forhandleren, dette avhenger jo litt av hva som er gjort ved de tidligere servicene, reparasjonshistorikk osv. Lyden du spør om vet jeg ikke helt åssen jeg skal tolke, knirkelyden kan jo være noe så enkelt som at du bør smøre opp festet til pedalen ( altså den eksentriske biten som pedalen beveger seg på ). At du hører giringen på utsiden, mener du da at du hører det klikker i overføringen? Kan eventuelt være en dårlig plastikkforing i overføringen under girspaken. Denne skal være lett tilgjengelig fra undersiden for bytte evt. oppsmørning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå