Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har senket min bmw nå med AP senkefjører 40/20, og byttet støtdempere men orginale.

Har sett etter slike innlegg overalt, men finner ikke helt det svaret jeg søker.

Har 40/20 på nå, har også mottatt senkeskåler foran så ekstra 10mm.

Det var ikke med TUV på skålene, blir det da noe mulighet for å godkjenne dette sammen med senkesettet?

Må kanskje selge senkefjørene mine også, siden dette ble feil akselvekt foran, mangler 10kg :(

Så spørsmålet er, er det noe gunstig med senkeskåler på dette settet, med orginale dempere? Hvordan blir det å godkjenne uten TUV på skålene? Bør jeg prøve å få godkjent med senkesettet jeg har på, med tanke på feil akselvekt foran? Eller bare kjøpe ett nytt sett som passer vekta, og selge det nye jeg har på for finpris?

Takker såå meget for svar! :)

Skrevet

Lakkerer du skålene svarte er det vel liten sjangs for at de i hele tatt legger merke til det, da vil du jo få sette godkjent siden de i utgangspunktet bare måler fra senter nav-> og opp til skjermkant.

Uansett vil jeg vel andbefalle å gå til innkjøp av justerbart senkesett da E46 er en enkel bil å montere justerbart på, samt det finnes utallige varianter i alle prisklasser som er TÜV-godkjente. På denne måten kan du også justere høyden litt i etterkant hvis du skulle ønske å gå lavere :)

Siden du alikevel må bytte fjørene pga feil akselvekt er vel det veien å gå, da vil du jo også få med dempere som er beregnet på bruken.

Skrevet

Var på tanken med justerbart, men nå ble det slik, nye dempere og fjørsett.

Men tror du det er noe vits å prøve å få godkjent settet med feil akselvekt? Eller er det bare å skaffe nytt med en gang?

Ikke nevne skålene i heletatt, lakkere de svart og bare satse på at det ikke blir sett? :b

Skrevet

Jeg tror du vil slite med akselvekten da vegvesenet er ganske nøye på sånt. Skålene derimot tror jeg du vil slippe unna med hvis de ser svarte og originale ut, senkeskåler er ikke svært utbredt i bruk og det er jo ikke direkte synlig. Et senkesett som senker 40mm på papiret vil jo ikke nødvendigvis gi nøyaktig 40mm senk fra originalhøyde. Og det de skriver i vognkortet er jo målt høyde, ikke høyde angitt av et papir.

Skrevet

fikk på skålene foran idag. Steike fin høyde det ble med 40/20 AP senkefjører og skåler 10mm foran! :D Fikk også TUV papir på de, så skal prøve å få godkjent dette nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...