Gå til innhold

Hva olje skal brukes på e39 manuell girkasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som det er MTF-LT-2 med delenummer 83220309031 om det virker enda.

Alternaltivt tror jeg du kan bruke ATF Dexron 3

Skrevet
Ser ut som det er MTF-LT-2 med delenummer 83220309031 om det virker enda.

Alternaltivt tror jeg du kan bruke ATF Dexron 3

Er det delenr på kassen eller oljen?

Ser det står getdrag på kassen og 220.0.0225.98. Vet ikke om det hva til hjelp? :)

Skrevet

Ser det står getdrag på kassen og 220.0.0225.98. Vet ikke om det hva til hjelp? :)

Det er getrag sitt eget delenummer, ikke BMW sitt. Jeg har også manuell girkasse på min E39. Ifølge ETK er det en Getrag 250 TAJT og den skal ha MTF-LT-2. Ikke den enkleste olja å få tak i for en privatperson uten "kontakter" her til lands... Med mindre man ønsker å punge ut for ei stor kanne da :)

Skrevet

Det er getrag sitt eget delenummer, ikke BMW sitt. Jeg har også manuell girkasse på min E39. Ifølge ETK er det en Getrag 250 TAJT og den skal ha MTF-LT-2. Ikke den enkleste olja å få tak i for en privatperson uten "kontakter" her til lands... Med mindre man ønsker å punge ut for ei stor kanne da :)

Oki. Burde kanskje høre med et verksted eller noe da? Hehe. Vil ikke kjøpe mere en jeg må :P

Skrevet

Det har jo blitt benyttet Dexron3 på girkasser i alle år før, men jeg kan ikke garantere for at dette optimalt.

Skrevet

Jeg fikk skiftet olje på min girkasse for 3 år tilbake og da ble det fylt på 5 liter med MTF-LT2.

Kanskje du kan kjøpe olje på en egen kanister fra en forhandler?

Skrevet
Jeg fikk skiftet olje på min girkasse for 3 år tilbake og da ble det fylt på 5 liter med MTF-LT2.

Kanskje du kan kjøpe olje på en egen kanister fra en forhandler?

Ja, kan høre med di. Går det så mye som 5liter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...