Gå til innhold

Spm om godkjenning av felger og senk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tenkte å godkjenne en e30 320i med kw coilovers, har tuv. Må vell ha 4hjuls kontroll og justere lys. Hva er laveste høyde man kan ha?

Og tenkte og godkjenne felger, er noen 17" 8,5 0g 9,5 lm kopifelger fra gs.. Er det mulig å få disse innskrevet i vognkort? Må man ha papirer på felger?

Skjønner ikke helt hvordan dette funker..

Mvh

Hans

Skrevet

Anngåend coilovers, og det laveste du kan ha de, står nok i papirene. I tuv papirene står det iallefall hvor mye det er lovlig å senke med de.

Har selv noen gs hypertrack, fikk beskjed av gs bildeler at jeg ikke trenkte papirer på disse for å godkjenne :)

Men du må sikkert ha noe for for dokumentasjon på at det er lovlig å kjøre den størelse felger på den bilen.

Skrevet

tror det laveste punktet på bilen kan ikke være lavere en 8 cm eller noe sånt(å dette må da såklart være innafor godkjent området på coiloversa)

Skrevet

Og jeg har godkjent 2 justerbare senkesett på BT (Bergen Trafikkstasjon), de siste par årene.

Ingen av gangene spurte de etter papirer/kvittering på lysjustering. De så ikke på lyktene en gang.

Og ingen av vognkortene jeg fikk, nevnte noenting om høyden bilen skulle ha eller hadde ved godkjenning. Så jeg fikk bare noe ala "Godkjent med justerbart understell, TA technics 12355 12452" Så da kunne jeg jo egentlig endre høyden kontinuerlig, uten å få problemer med teknisk kontroll eller politi generelt :) Men så er det det med laveste punkt på bilen, som Stig nevner. Husker ikke om det var 8cm eller 10cm.

Skrevet

Takk for svar! :D Mener å ha hørt 8cm og 11cm.. Så får høre med dei.

Felger jeg er mest spent på å få gjennom..

Skrevet

Godkjente min 535 i ålesund. De sjekka lysa men spurte ikke om kvittering for det.. hadde kun tuv papirer og 4 hjulskontroll papirer. Jeg fikk høyda fra nav til skjerm innskrevet i vognkortet. Virker som de er litt strengere i ålesund...

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Skrevet

På Stavanger trafikkstasjon pratet jeg med en annen som ventet på godkjenning, og han kunne fortelle at Stavanger er noe av det strengeste som fins. Og ganske riktig, testeren ville a) stryke meg fordi firehjuls- og lyskontrollen var åtte mdr. gammel (maks 6) og B) for han fant ørlite slakk i tannstang/styrestag mens han holdt på. Til slutt var det (kunnskapsløst av meg, da) papirløse replica M3-felger som han ikke kunne godkjenne så jeg måtte tilbake med vinterhjula og vise. Da måtte jeg ha stemplet utskrift av data fra Bavaria på originalfelgene, siden det også manglet informasjon om standard ET i vognkortet. Dette vil jeg måtte gjøre for å godkjenne andre hjul også, for å bekrefte ET innenfor +/-7 mm.

Men ellers var han snakkandes til...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...