02turbo Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 Da jeg skulle starte bilen (-98, E36, 323Ti, 2,5l 170hk) i dag, hørte jeg et "poff" fra motorrommet, og etterpå var det "dødt". Tenningslamper lyser, og slokker når jeg vrir på nøkkelen, så det er plenty strøm, og bilen starter når den trilles igang. Jeg mistenker defekt innslag på starter, men vil gjerne høre om andre har tips før jeg begynner å skru. Er jo ikke lett å komme til den starteren, da! Ser for meg at jeg må av med innsuget, men kanskje man kommer bedre til fra undersiden? Tenkte på feil ifbm startsperre, men da skal vel heller ikke tenningslys komme på Det høres ingen lyd når nøkkelen vris til tenning. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 Omtrent sånn var min 318i e36 også. Da var det startern som var feilen. Det var ikke en morsom jobb og bytte. Vi skrudde fra undersiden. Det går, men det er veldig trangt. Tok mange timer og klare å komme til på de få skruene den sitter i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet August 30, 2013 Share Skrevet August 30, 2013 Har du prøvd å kakke litt på starter? Sjekket om alle sikringer er hele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02turbo Skrevet August 30, 2013 Forfatter Share Skrevet August 30, 2013 Har du prøvd å kakke litt på starter?Sjekket om alle sikringer er hele? Har prøvd litt, men er jo nesten umulig å komme til, da. Skal få bilen opp på bukken så fort jeg får tid. Kanskje bedre å komme til fra undersida. Sikringer er visuelt sjekka, men jeg har ikke målt dem. Hvilken sikring skulle evt. gitt et slikt resultat dersom den var gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 30, 2013 Share Skrevet August 30, 2013 det er jo bare å tvangskjøre starteren det, hvis den ikke funker da så er det jo bare å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02turbo Skrevet September 8, 2013 Forfatter Share Skrevet September 8, 2013 Det er ikke starteren som er gåen, og heller ikke sikringer. Finnes det flere sikringer enn de i sikringsboksen i motorrom? Noen forslag til andre ting? Tenningslås? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02turbo Skrevet September 9, 2013 Forfatter Share Skrevet September 9, 2013 Etter tips fra en god venn og mekaniker fant jeg feilen!. Han mente, ut fra symptomene, at det enten måtte være jording eller startrele. Jeg hadde jo sjekka jordinga visuelt, men da jeg kobla en startkabel mellom skruen på topplageret til fjærbeinet og løftebøylen på toppen, så starta den med en gang! Det viste seg at jordingskabelen (isolert type) var irra inni og under krympestrømpa rundt klemmene. Dett var ikke synlig før jeg skar av isoleringa på kabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå