Gå til innhold

Merkelig lyd foran når jeg kjører på spisse humper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en bmw E39 som har en merkelig lyd foran. Kommer spesielt når jeg kjører på brostein...

Høres ut som det kommer fra støttdemper toppene.. Usikker, da det ikke er så lett å høre. Men er akkurat noe som ligger løst å bare klirer når jeg treffer en kant.

Noen som har en anelse på hva det kan være?

Skrevet
Topplager på demperne eller løse bremseklosser,har hatt begge deler på E39.

Er nok ikke bremseklossene. Da disse ble nylig skiftet å er samme lyd. Tror det kan være topplageret.. Noe problem å skifte noe slikt?

Må vell av med fjærene? Trenger man å løsne hele støtdemperen?

Skrevet

Kommer an på. Er det kun mutteren på toppen av demperen som er løs, kan den strammes når alt er montert. Må topplageret byttes, skrur du av topplageret i bilen, setter på fjærklemmer, setter en tapebit på falsen av hjulbuen og trykker/presser/drar toppen av demperen ut. Husker jeg rett må man være litt forsiktig med bremseslangen da denne blir stram når man gjør dette.

Det anbefales å løsne mutteren til demperen i topplageret når den står montert i bilen, så slipper du å holde igjen fjøren.. Hvis mutteren sitter så godt at demperen bare spinner, bruk luftverktøy.

Skrevet
Kommer an på. Er det kun mutteren på toppen av demperen som er løs, kan den strammes når alt er montert. Må topplageret byttes, skrur du av topplageret i bilen, setter på fjærklemmer, setter en tapebit på falsen av hjulbuen og trykker/presser/drar toppen av demperen ut. Husker jeg rett må man være litt forsiktig med bremseslangen da denne blir stram når man gjør dette.

Det anbefales å løsne mutteren til demperen i topplageret når den står montert i bilen, så slipper du å holde igjen fjøren.. Hvis mutteren sitter så godt at demperen bare spinner, bruk luftverktøy.

Hørtes komplisert ut. Finnes det en guide, eller YouTube?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...