bmwe12 Skrevet September 1, 2013 Skrevet September 1, 2013 Hei Er ny eier av Bmw 530 d 1999 modell.Har problemer med at den ikke går over 3000 rpm og så stopper motoren og må startes igjen.Lurer på om det kan være fordelingspumpa under førersetet eller tett dieselfilter ?.
EDS89 Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Kan være co2 sensoren i katalysatoren som er gåen, ellers muligens luftmengdemålern. Feilsøk bilen så finner du nok ut av det
Alpejohn Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Diagnose er tingen! Om du har tilgang på inpa (verksteder kan sikkert gjøre dette også), så får du sjekke matetrykk, railtrykk, ladetrykk osv. Usikker på om din bil støtter test for lmm i dis, men om den gjør det får du sjekket den også. Mange her inne som har utstyr og kan hjelpe, sjekk linken i signaturen min, der er en liste med folk du kan kontakte. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
serwo Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Prøv å sjekke railtrykk. Kan være styreventil på dieselpumpen, nåkka pluggen osv... Du kan gjøre slangtest på dyser.
bmwe12 Skrevet Oktober 11, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2013 HeI Har hatt to diagnoser på bilen og der kommer det feil ved railtrykk.Har liggende en delemotor så jeg har skiftet dyser ,inline pumpe men den var billig sort fra koed bråket mye byttet til orginal igjen,LMM,skiftet vacumpumpe den andre var gåen.Men bilen er forsatt lik etter 3000 rpm og dauer.Ser at alpejohn har kjøpt brukt inline pumpe men det funket ikke så han kjøpte ny og da var bilen bra igjen.Skulle vel ha skjekket inline pumpa for kor mye bar den gir ?Er det noen i rogaland som har diagnose som noen vett om ?
Alpejohn Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Jeg kjøpte brukt ja, funket fint det. Men den gikk et års tid etterpå. Da kjøpte jeg vel ei uorginal macoplex eller noe dritt, bråka ta faen og ga ikke bedre trykk. Kjøpte da ny pierburg pumpe fra tyskland, og det ble bedre med en gang. Om du kjøper her, får du den for ca 1800,- inkl frakt og moms. Muligens et tollgebyr også. Men mye bedre en i Norge for 3-3500,-! Når du oppretter konto, blir tysk moms trekkt fra prisen. Frakta er 40 euro uansett hva du kjøper.
Bjørnøy Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Kan være co2 sensoren i katalysatoren som er gåen, ellers muligens luftmengdemålern. Feilsøk bilen så finner du nok ut av det Co2 sensor/lamda kom vel ikke før 193 hk motoren i 2000/2001?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå