Rayen Skrevet September 3, 2013 Share Skrevet September 3, 2013 Da har det seg slik at e90en ble solgt for et par uker siden og er no på leit etter en "nyere" bruksbil som skal få litt oppdateringer samt kjøres hele året rundt Har denne gangen tenkt og prøve en stasjonsvogn.. Og er i en prisklasse maks 230k, Hva er det mest problemer med av disse to utgavene, er det litt tull og sykdommer med e61? Eg havner nok på 05-08 520d-525d vil eg tro, mens på e91 hender det eg at eg kanskje kan få tak i en lci i den prisklassen. E90en eg hadde var eg kjempe fornøyd med og igrunn ingen problemer. Åpen for alle typer meninger og erfaringer vil ha en bil som funker og ikke noe som alltid må fikses på då denne bilen blir brukt hver dag og kjørt ca 20-25k i året.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Jeg for min del er veldig fornøyd med min 05 525d. Fantastisk kjøremaskin og går ganske greit. Skal chippe den å da ender jeg opp med 230hk og 507 NM. Får lett plass til en evt barnevogn både på langs og tvers Men ett lite søk så finner du flere sånne tråder, jeg startet en når jeg sku meg Kjøpe meg bil. Folk er alltid for og mot den og den bilen så du må se litt på hva du føler for selv, gjerne dra til forhandler og teste begge bilene! Lykke til Edit: viewtopic.php?t=253424 Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Det er flere tråder om akkurat dette, men det jeg føler går igjen er følgende: e61 er en større og mer komfortabel bil, og man får gjerne mer for pengene, men de er kjent for litt mer problemer enn e91. Man får somregel endel mer utstyr og større motor "med på kjøpet" i en e61, men de er nok også hakket dyrere å drifte. e91 vil være det totalt motsatte igjen. Du vil få facelift-modeller av begge modellene innenfor ditt budsjett, men da må du nok inngå litt kompromisser både når det kommer til motorisering, utstyr og kjørelengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 I mitt tilfelle passer E91 best. Jeg føler denne er litt mer leken og virker mer sportslig enn E61 som jeg også har kjørt litt. Min 318d 143hk går sånn akkurat passe, greit med plass og henger gått på når man blir litt ivrig.... Kjører med coilovere, just. høyde og hardhet. En annen fordel er at den går ekstremt billig, er nesten bare fruen som bruker den og mener hun ligger på 0,52 i snitt. Ikke hatt no tull på de 25k vi har kjørt. (skulle vel egentlig bare mangle) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Spørs litt på bruken din. Som rein bruksbil, inn/ut av trange parkeringsplasser på rema1000, lukeparering hvor man egentlig kun trenger bagasjerommet for de gangene man har vært på ikea mm. så ville jeg valgt (og valgte e91) driver du med barneseter, kjører ofte med større mennesker i baksetet (og lengre turer) så er nok e61 og foretrekke. Pris/nytte/komfort er vel stortsett det samme for tiden generelt sett. Det går vel enda noen år før e91 begynner å bli overpriset (lik e46/e39). Skulle jeg kjøpt på nytt i dag, ville jeg kanskje hatt følgende prioriteringsliste på utstyret M-Tech Automat/navi. 320d krever slitsomt mye giring for aktiv kjøring selv om registeret er relativt langt for diesel og være. Nå har jeg bare sitti på med 320da, men den virker svært kvikk. Naviskjermen er grei, men kostet meg ca 15000kr ekstra kontra samme bil uten navi når jeg kjøpte for 2år siden. automatgir fremfor navi, men begge deler er å foretrekke dersom du har muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 8, 2013 Share Skrevet September 8, 2013 Hadde 07 E91 320d M-sport fra 2010 til 2012.. Fantastisk bil som jeg var meget fornøyd med. Solgte den da jeg skulle finansiere nytt tak på huset samt litt andre ting. Det skulle jeg aldri gjort. Den bilen savner jeg virkelig! Etter noen mnd i E46 320dat igjen, så kjøpte jeg 05 525dat M-sport. E61`n er en flott bil på mange måter, men jeg sitter faktisk ikke noe godt i den. Jeg har sportsseter (mange sier comfort-seter er bedre) men de blir alt for store, og har ikke støtte til nakken, og sidestøttene er dominerende. Ellers er det ikke noe og utsette på comforten i den forstand. En 525dat bruker i mine øyne mere enn den er god for. Ikke akkurat villsprek, og automatkassen (i alle fall min) virker og være beregnet på høyere hastigheter enn det er tillatt i Norge da den blir liggende på et ugunstig turtall og forbruk. Klarer og kjøre den penere på steptronicen, men da er automat litt bortkastet.. Skal du ha god plass, og ikke bryr deg om den bruker litt ekstra, så gå for en E61. Men, gjerne ta en prøvetur med både sport - og comfortstoler, for å se hva som passer deg best. Vil du ha en litt mere leken bil med litt mere sportslig følelse, samt mindre forbruk, er E91 veien og gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet September 9, 2013 Forfatter Share Skrevet September 9, 2013 Takker så mye for svar hjelper endel på.. Må få prøvd meg en e61 også se hva som er riktig, men tror nok en e91 kanskje blir mitt valg om eg kommer over en riktig en til en fin pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå