Gå til innhold

E39; Ingen liv fra kjørecomputer. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :-).

Har en E39 98mod 525tds der karosseriet er gått snart 400 000km.

Når jeg fikk bilen så merket jeg at knappen til kjørekomputeren ikke fungerte(den knappen som er på blinkelysbryteren). Lånte en fullt fungerende "enhet" hos en kompis av meg som har en 520i å som er gått 200 000km mindre enn min.

Satte denne fungerende blinkelysbryteren i, kobla i ledningene men fortsatt ingen liv fra kjørekomputeren.

Noe som vet hva feilen kan være, eller hva som foresaker dette?

Mvh.

Edit: Dette er snakk i den minste kjørecomputeren/den med liten skjerm.

Skrevet

Det stemmer at på det annet bildet er bil uten BC (displayen er litt mindre enn KOM cluster). Æ trur at problem må være kun i blinkelysbryteren. Eller vess du har den stor 16:9 display da må du holder BC knappen inn et paar sekunder. Da får du en liste på 16:9 displayen korr du kan velge hvilken informasjoner skal vises på den lille displayen.

Cluster uten BC - lille display

file.php?id=57865

Cluster med BC - lille display (heter KOM eller LOW INSTRUMENT CLUSTER)

file.php?id=57876

Cluster med BC - stor display (heter IKE eller HIGH INSTRUMENT CLUSTER)

attachment.php?attachmentid=272355&stc=1&d=1301365242

Skrevet

Hei beklager sent svar. Jeg har den kjørecomputeren som serwo la ut som bilde nr.2. Altså den minste computeren med BC-knapp. Har byttet hele blinkelysbryteren og satt inn en fungerende fra en bensiner, men enda ingen liv. Kanskje noen sikringer kan være gåene, om kjørecomputeren har egne sikringer til denne? Har ikke den originale brukerhåndboken til bilen, så vet ikke hvordan sikring som er til hva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...