KimHaugli Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Heisann . Har en E39 98mod 525tds der karosseriet er gått snart 400 000km. Når jeg fikk bilen så merket jeg at knappen til kjørekomputeren ikke fungerte(den knappen som er på blinkelysbryteren). Lånte en fullt fungerende "enhet" hos en kompis av meg som har en 520i å som er gått 200 000km mindre enn min. Satte denne fungerende blinkelysbryteren i, kobla i ledningene men fortsatt ingen liv fra kjørekomputeren. Noe som vet hva feilen kan være, eller hva som foresaker dette? Mvh. Edit: Dette er snakk i den minste kjørecomputeren/den med liten skjerm.
KimHaugli Skrevet September 5, 2013 Forfatter Skrevet September 5, 2013 Ingen som vet hva som kan være feil?
lagunilla Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Jeg har både den store og den lille. Kan ikke se at den lille har BC bryter.. Din er kanskje ettermontert ?
serwo Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Det stemmer at på det annet bildet er bil uten BC (displayen er litt mindre enn KOM cluster). Æ trur at problem må være kun i blinkelysbryteren. Eller vess du har den stor 16:9 display da må du holder BC knappen inn et paar sekunder. Da får du en liste på 16:9 displayen korr du kan velge hvilken informasjoner skal vises på den lille displayen. Cluster uten BC - lille display Cluster med BC - lille display (heter KOM eller LOW INSTRUMENT CLUSTER) Cluster med BC - stor display (heter IKE eller HIGH INSTRUMENT CLUSTER)
KimHaugli Skrevet September 16, 2013 Forfatter Skrevet September 16, 2013 Hei beklager sent svar. Jeg har den kjørecomputeren som serwo la ut som bilde nr.2. Altså den minste computeren med BC-knapp. Har byttet hele blinkelysbryteren og satt inn en fungerende fra en bensiner, men enda ingen liv. Kanskje noen sikringer kan være gåene, om kjørecomputeren har egne sikringer til denne? Har ikke den originale brukerhåndboken til bilen, så vet ikke hvordan sikring som er til hva.
vidar73 Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Vet at enkelte må kode om da di har bytta bryteren.Selv trengte jeg ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå