Gå til innhold

Skal hente ny bil i morgen. Tips ?

Mnemic
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ikke ut som om det er noe å utsette på prisen ut i fra bildene.. 160k er nok ingen upris for denne om den er i bra stand. Sørg for å få med papirer på det som er gjort av motorbytte og girkassebytte.

Ellers er det vel om du finner bulker/striper at det kan være noe å evt prute på.

Samtidig at servicehefte er fulgt, og olje/filter-bytte er gjort minst på intervaller, helst før.

Anbefaler også å korte ned intervaltiden om du kjøper den, for å ligge foran, og evt slippe turbohavari etc. Sørg for å dra på litt med den slik at den ikke soter ned og tetter igjen EGR-ventil, som igjen fører til turbohavari.

Jeg gjorde selv unna en slik handel på under et døgn, og det gikk 1,5 døgn fra bilen kom på autodb til jeg var på tur hjem i den! :) 07 E91 320d.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) de blir en lang og koselig reise opp hit. han har alt fortalt meg at der er en liten bulk på høyre bakdør, men som man virkelig må studere for og finne, dette annser jeg som bagatell og vil ikke prute på. Er det slike flaps på denne bilen ? har hørt at mange tar dem vekk for og slippe unna dette turbohavariet. har heldigvis forsikring som dekker motorhavari av mange sorter så om det værste skulle hende så har jeg en forsikring i bakhånd.

Veldig trivelig kar jeg har snakket med, virker ærlig. Bedde om dokumentasjon på motorbyttet og gearkasse, han dro rett til bmw verkstedet og hentet papirene 15 minutter senere.

Håper alt går i boks, 1 år med en råtten Mercedes c180 fra 94 har virkelig fått meg til og lengte tilbake til bmw :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en "bastard". Dvs pre-facelift, men med ny motor. Er ikke unormalt med slike modeller akkurat i et år med oppgraderinger. Har ingen praktisk betydning, men greit å være obs på. Den mangler også navi, som av en eller annen merkelig grunn gjør den mer tungsolgt.

Så ut som et fint eksemplar, og ingen upris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...