Gå til innhold

Klimakompressor kobler ikke inn e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en 03mod. e39 med defekt betjeningspanel for klimaanlegget. Det har jeg byttet nå med et brukt og alt funker bortsett fra at klimakompressoren ikke kobler inn. Eier sier alt virket før. Noen som har vært borti dette at ikke kompressoren kobler inn og eventuelt hva som gjorde det? Har sjekket sikringer og snurret selve kompressoren og den er ikke treg. Veldig takknemmelig for hjelp!

Skrevet

Takker for svar! Prøvde å trykke ned en av de påfyllingsventilene for ac i motorrommet å da virket det som det var skikkelig trykk. Men jeg har jo seff ikke målt det. Hva kan tenkes er feil uten om trykk/mengde gass da?

Skrevet

Kan aktivere ac med INPA tror jeg, kan jo prøve og tvangskjøre samtidig aom du sjekker feilkoder. :)

Er det ikke også noe med at når man bytter panel, så må man få et som har et passende delenummer? At ikke et hvilken som helst vil passe? Eller husker jeg feil?

Edit:

Der er forskjell på dem;

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... patibility

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Skrevet

Dette panelet kjøpte jeg brukt fra koed, de sa det skulle matche min bil i følge reg. nr. men så at det hadde ikke samme serienr. Kan jo være panelet hvis du "kabeldeigen" har opplevd akkurat det samme? Er veldig forvirret pga. at det er så mange delte meninger om panelene må kodes eller ikke. En på gs i skien sa at jeg måtte kjøpe nytt for å slippe å kode, mens en fra samme verksted i skien sa at det var bare tull og at han viste at jeg ikke trengte å kode et brukt panel. Går det forresten å kode et brukt panel? å i såfall hvordan og hvem kan gjøre det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...