stig. Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 hallo,håper noe kan gi meg en svar her,har en e34 535i som jeg har byttet fra dobbeltmasse til enkeltmassE svinghjul,fikk meget lav pedal etter dette. er det forkjellig slave sylindre for med å uten dobbeltmasse?
evi Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 Er den veldig lav? Eller er det noe du kan kjøre med? Har nødvendigvis ikke så mye å si vvis det bare er litt. Mener min også er et par cm inn, pga svinghjulet
takaasen Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 holder på me noen lunde samme. M44 til M42 enkelt masse svinghjul. Jeg monterte dette opp på mitt tideligere proskjekt. Merket lavpedal. Når jeg måler fra trykkplaten der utløserlageret presser til bunds av svinghulet får jeg en diferanse på ca 3,5mm, mellom m44 og m42 altså enkelt masse er 3,5 mm tynnere eller hva man kalle det. Har sett på nette at man kunne montere en justering der utløserlagere gaffelen sitter og hviler i girkassen. Tenkte selv jeg skulle lage noe i samme retning ilustrasjon bilde på hvordan jeg målte på begge svinghjulenne.
stig. Skrevet September 7, 2013 Forfatter Skrevet September 7, 2013 luft i systemet er det ikke,da jeg ikke har koblet noe fra,(men har prøvd å lufte også ,bare for å ha prøvd liksom) sjekket delenummer å det sitter samme slave på bilen min som på e30 325 (som visstnok på GS sine sider stemmer med at det er likt på e34 535i å e30 325i) har funnet årsaken å det er at stempelstanga som klemmer mot utløser armen ikke går lang nok inn,den makser det den skal dytte,men det er da ikke lang nok nå da tydligvis. det må da finnes en slavesyl som jeg kan bruke evnt forlenge armen på slaven min litt snakk om ca nesten 2 cm,men hadde håpa på å slippe noe dilldall bilcross mekk,hehe har bygd om fra dobbeltmasse svinghjul og org clutch, TIL enkelmasse svinghjul samt 4puck og 765 trykkplate,
stig. Skrevet September 7, 2013 Forfatter Skrevet September 7, 2013 ser at e28 er levert med slave som har en diameter på 20,5 mm(caca,hehe) å min er da 22mm(sånn caca) men på bilder så ser det ikke ut som om slave sylinderen til en e28 har noen mulighet for å "vandre" lengere ,ikke ser det ut som den har noen lengere stempel stang heller, æsj ser ut som det blir no "bra himlaga grøftemekk" for å få ordna dette
bmwmaxi Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Det er høyere utløserlager på enkeltmasse, kjøp det. Ikke juster det ved og sette inn lenger stempelstang. Da blir det bare en VELDIG feil vinkel på armen. Tror egentlig det er en liten forskell på trykkplata, men det bør gå bra.
stig. Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 Det er høyere utløserlager på enkeltmasse, kjøp det. Ikke juster det ved og sette inn lenger stempelstang. Da blir det bare en VELDIG feil vinkel på armen.Tror egentlig det er en liten forskell på trykkplata, men det bør gå bra. Ja der sier du noe,det har jeg faen ikke tenk på engang Dette skal undersøkes jeg kjøpte nytt utløserlager,meen til e34 såklart,kjøpe et til e28 da Takker for tips
stig. Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 nedtur...sjekka på gs å e34 å e28 535i hadde samme utløserlager sjekket den bolten som armen liger på den var også lik,clutch armen var fanken meg lik eneste forkjellen jeg fant var at det er ikke samme clutch på bila å det er ikke samme slavesyliner heller,ellers var alt helt likt (forruten enkelt å dobbeltmasse svinghjul da såklart)
stig. Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 selv om jeg ble rådet av en her på forumet om å ikke forlenge akselen,så pratet jeg med noen gode kjenninger av meg,å de sa at dette hadde de gjort før uten noe problem ,så da tenkte jeg at jeg får gjøra det jeg å første bildet er da hva jeg begynte med så andre bildet er da etter en brå kjapp tur innom dreibenken for å få riktig dim så jeg kunne gjenge opp tredje bildet viser da at jeg har smidd å fått gjenga opp staget å kjøpt en såkalt "3 lags mutter" dette er da det ferdige produktet med riktig justert bolt og alt kort oppsumering det funka som bare fanken
stig. Skrevet September 10, 2013 Forfatter Skrevet September 10, 2013 hvor mye forlenga du den? tja,bolten du ser på bildet er 16mm + hodet, så si en ca 20 mm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå