SuxXx Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Jeg fikk motorstopp med bilen min her om dagen. Bilen er en 2001mod 525d automat touring. Jeg kjørte langtur, så begynte den sånn smått å fuske litt når jeg lå i jevn fart. Jeg stoppet for å se over bilen, da gikk den veldig ujevnt på tomgang. Den gikk fint ved mye pådrag, men fusket ved jevn fart. Etter ca en times kjøring med fusking, så stoppet den i fart og motorlampe (glødelampen) begynte å lyse. Den startet etter dette, men ville ikke gå skikkelig på tomgang og stoppet av seg selv flere ganger. Noen som har en idé på hva dette kan være. Jeg tenker litt i retning av drivstoff tilførsel, dyser eller lignende. Den har relativt nytt dieselfilter. Den har også en tuning boks av et slag, noe som ikke hjelper på levetiden til dysene akkurat... Alt av tilbakemeldinger og erfaringer mottas med takk!
vegard89 Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Prøv å få tatt en diagnose. Trur det er den beste retningen å starte
SuxXx Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Skrevet Januar 23, 2014 Dette problemet ble enkelt løst. Det som var feilen var dieseltuning boksen som var blitt fuktig og gav ut helt feil signaler. Dette resulterte i at railtrykket hoppet og danset opp og ned 200bar....... Jeg fjernet dieseltuning(helvettesdritt)boksen, så fungerte alt fint! vegard89 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå