Eystein Ose Skrevet September 10, 2013 Skrevet September 10, 2013 Hei! Når jeg svinger til høyre er bilen veldig tung på rattet et lite parti, til det kommer et "knekk" og den blir lett på rattet igjen.. Men dette er værst når bilen er kald(dvs stått over natten) når den er varm så er bilen lett på ratte til akkurat knekken kommer, der "huker" den litt så blir den lett igjen.. Når jeg svinger til venstre hører jeg det er et lite knett der også, men merker det ikke på rattet.. Noen som har noen ideer? Takker på førehand for svar! Mvh. Eystein
stig. Skrevet September 10, 2013 Skrevet September 10, 2013 for meg som du beskriver det kan det høres ut som detkan være noen skikkelig tørre kuler,evnt slakk i tannstang så den klyper litt ekstra til tider,evnt noen ventiler som henger litt,kan være lurt å sjekke olje osv
Eystein Ose Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 Kulene er fine:) hvordan sjekker jeg tannstanga? Og disse ventilene? Takk for svar! Jekka opp bilen igår å satt den på bukker fremme å hjula hang løst, da merka jeg ingenting på servoen. Så satt jeg bukkene under bærebruene, funka forsatt fint.. Synst den har blitt værre i det siste, men forsatt bare når jeg svinger til høgre..
Eystein Ose Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 Har sjekka olja, er ganske brun, og denne skal vell egentlig være rød? Påtide å skifte kansje?
S:M:G Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Har hatt samme symptomene du beskriver, jeg ville sjekket rattakselleddene. Hos meg var ene krysset knusktørt, og da var det knepp og motstand visse punkter når jeg rattet. Var mest trøbbel ved kald bil hos meg og, fikk vel varmet et snev av smøring nar det ble temperatur muligens...
Eystein Ose Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Hvor ligger de leddene da? kan godt hende det er de.. For blir værre om bilen står noen dager og.
S:M:G Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Det er snakk om oveføringen fra rattstamme til tannstang, alu akslingen med to ledd og gummiforing mellom torpedo og tannstang På bilen min sto krysset helt fast, var ikke snakk om å få beveget på det, måtte gå på med et nytt jeg. Er noe drit å få av denne delen, men det lar seg gjøre enkelt og greit. Du kan jo tenke deg hvordan denne vil gi punktvis motstand og kneppe over hvis et av kryssene har kilt seg, er jo vinklet begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå