svesle Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Hei, har en BMW E91 2007 mod 320d. De siste månedene har det dukket opp et irriterende problem, motoren fusker ved gasspådrag rundt 1500 - 2000 omdr. Dette skjer ikkje når bilen er kald men når den er kjørt 5- 10 minutter. Har vert på verksted og fått sjekket problemet, de kunne ikkje finne ut kva det var gjennom feilsøking og generell fikling i motoren... Alle dyser er sjekket, og de meinte at problemet ikkje var der, men sendte med meg en flaske dyserens for sikkerhets skyld (det hjalp ikkje). Andre igjen har påstått at problemet ligger i tett EGR- ventil eller løs virvelspjeldaksel? Noen som har vore borti problemstillinga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjart Skrevet Juni 27, 2014 Share Skrevet Juni 27, 2014 Hei Jeg har nøyaktig samme problem som det du har. Har du løst dette? Bjart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 27, 2014 Share Skrevet Juni 27, 2014 Det kan være så enkelt som programvare. Er den oppdatert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjart Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Ja, de har oppdatert softwaren, og feilsøkt, men fant ingenting,så da må jeg jo letere videre. Sjekket EGR. Den er veldig ren. Svært lite møkk til å ha kjørt 120 000 km. Det kan jo være vakumlekkasje eller dyser/injektor. Hva annet kan det være? Noe dere anbefaler meg i å sjekke først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjart Eriksen Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 (endret) Problemet er løst! Det var avgass sirkulasjonsrøret/kjølingspipa som var defekt. OEM 11712354039 Endret Oktober 9, 2016 av Bjart Eriksen Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå