vetu03 Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Heisann. Driver å vurderer å skaffe meg en prossesor, men lurer egentlig på om jeg trenger dette? Har nå en Pioneer DEX-P99RS hovedenhet og lurer på om jeg vil merke stor forskjell om jeg innvisterer i en prossesor også. Så om noen har litt info og erfaringer om dette, så skrik ut:-) De to jeg har vurdert er: *Mosconi 6to8 *Audision BIT ONE Noen som hsr en de vil anbefale av disse to? Mvh vegard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Om du vil merke stor forskjell, avhenger av hvordan du justerer den. Om du trenger det, avhenger om du er fornøyd med lyden i bilen din eller ikke. Du har hakket flere justeringsmuligheter med en 6to8, men kanskje du kan få like mye ut av å bytte kabler, forsterkere eller høyttalere? Innfestning av høyttalere, akustisk demping i tillegg til butyl/polymer dempingen? Mye som spiller inn, jeg ville passet på at alt annet var på 110% stell før jeg kjøpte mer justeringer, men jeg vet jo ikke hvordan det er i bilen din. Kanskje alt er 110% på stell allerede Da ville jeg kjøpt Mosconien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet September 13, 2013 Forfatter Share Skrevet September 13, 2013 Om du vil merke stor forskjell, avhenger av hvordan du justerer den. Om du trenger det, avhenger om du er fornøyd med lyden i bilen din eller ikke. Du har hakket flere justeringsmuligheter med en 6to8, men kanskje du kan få like mye ut av å bytte kabler, forsterkere eller høyttalere? Innfestning av høyttalere, akustisk demping i tillegg til butyl/polymer dempingen? Mye som spiller inn, jeg ville passet på at alt annet var på 110% stell før jeg kjøpte mer justeringer, men jeg vet jo ikke hvordan det er i bilen din. Kanskje alt er 110% på stell allerede Da ville jeg kjøpt Mosconien. Hei:-) Okey, skjønner:-) Bilen er ikke ferdig enda, så ingen ting er testet. Det blir ett prosjekt i vinter, som skal stå klart til sommeren. Har kun begynt å lage kasser og montert batterier og litt foreløpig. Hvis det blir som jeg tenker blir det focal utopia be 7 frontsett, Pioneer DEX-P99RS CD Spiller hvertfall. Så skal alt lyd tettes ordentlig og sånn. Så ikke det det skal stå på får tenke litt på det, og se om det kanskje blir en sånn etter hvert:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Pioneer DEX-P99RS er overlegen både Mosconi og Audison, så her er det ingen grunn til å kjøpe noe ekstra du ikke trenger I tillegg er det mye enklere å justere inn Pioneer-spilleren enn de nevnte DSP'er som trenger en PC koblet til. Hvilken bil skal alt utstyret inn i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Ingen grund til å "oppgradere" til 6to8 for din del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet September 14, 2013 Forfatter Share Skrevet September 14, 2013 Pioneer DEX-P99RS er overlegen både Mosconi og Audison, så her er det ingen grunn til å kjøpe noe ekstra du ikke trenger I tillegg er det mye enklere å justere inn Pioneer-spilleren enn de nevnte DSP'er som trenger en PC koblet til.Hvilken bil skal alt utstyret inn i? Takk for svar. Var det jeg lurte på, DEX-P99RS sksl jo være en rå spiller. Så var velsig i tvil selv om det ville ha noe for seg. Men du mener om jeg bruker en spiller hakket lenger ned på lista, som f.eks Pioneer DEH-80PRS eller Alpine cda 9887r som jeg har i 2andre biler, som har litt mindre innstilinger så kan det lønne deg? Eller må du enda lenger ned på listene? Men som sagt trenger man ikke så mye innstillinger på en db drag bil akkurat. Planen er at utstyret skal i en E3 3.0S, har 2 sett med dash og dør sider til den bilen, så planen er å støpe om det ene dashbordet å få inn Focal Utopia der. Har 3biler fra før av som er mer db biler og som bare spiller høyt. Så vil prøve å bygge denne til å spille pent og lydmessig korrekt. Og i og med at det er en bil litt synn å skjære ut ellementer og lignende overalt. Hadde det passet bra med bare ett utopia på dashen:-) Takk for svar:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet September 14, 2013 Forfatter Share Skrevet September 14, 2013 Ingen grund til å "oppgradere" til 6to8 for din del. Tusen takk for svar:-) Ett spørsmål til deg som bygger såppas mye stereo, noen type dempemateriell du anbefaler? Hvordan bygg blir det i M3n nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Kan ikke si det er så veldig stor forskjell på butyl mattene. Noen sitter bedre enn andre, Dynamat og STP sitter godt hvertfall. Ellers så er det jo tykkelse mot pris som avgjør. Akkurat nå er det ingenting i M3n.. Gjør klart for noe nytt før neste sesong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet September 18, 2013 Forfatter Share Skrevet September 18, 2013 Kan ikke si det er så veldig stor forskjell på butyl mattene. Noen sitter bedre enn andre, Dynamat og STP sitter godt hvertfall. Ellers så er det jo tykkelse mot pris som avgjør.Akkurat nå er det ingenting i M3n.. Gjør klart for noe nytt før neste sesong. Okey;) får se hva det blir til da.. Er jo litt greit de sitter også Åja, så du hadde begynt å plukke ut, så tenke du var i gang med noe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Vurder Gladen aero stone istedet for butyl-matter- Det smører man på, og det blir (som navnet tilsier) steinhardt. 2mm Stone tilsvarer ca 4mm butylmatte. http://www.dynabel.no/Shop/Product/Glad ... 5kg/AS9975 Slik og litt akustisk demping så kan man ha god samvitighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå