Erik56 Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Den svarte matte lakken på festet for venstre sidespeil har flasset av, slik at aluminiumsgodset under er blottlagt. Nå lurer jeg på hvordan dette best lar seg fikse. (dette skjedde ifm at bilen ble satt bort til vask og polering; burde vel vært kjapt ute og klaget da, men det er mange måneder siden nå) Kan jeg fikse dette selv å spraye med svart mattlakk? Anbefales noe spesielt forarbeid i tilfelle? Stilte spørsmål om dette på et BMW-verksted og de anbefalte å bytte hele speilet - høres dyrt ut!
wicky124 Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Demonter, puss, lakk, monter, ikke vask hos de apene igjen!
Erik56 Skrevet September 13, 2013 Forfatter Skrevet September 13, 2013 tror nok "apene" har vært litt ivrige med høytrykksvaskeren ... Noen som vet om noen god DIY for demontering/montering av speilet? Er ganske grønn på dette og vet hvor fort gjort det er å skade skjulte klips-fester og lignende. Anbefaling om grunning og lakk? Sprayboks i bilrekvisita-butikken?
Reef89 Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Har selv lakkert mine etter flassing. Puset bare ned og tynt lag med grunning så fyrte på svartblank. Ser ut som nye Dør trekket må av først, så ser du skruene bak isolasjonen. Skruen til dør trekket er bak airbag logoen, napp den ut. Og mulig du har en skrue på siden av døren også altså mot dashbord. Nå sier du heller ikke hvilken bil modell dette er snakk om. Husk og at du må koble av batteriet FØR du kobler ut airbagen, Ellers får du feilmelding i dash når du kobler til igjen og vrir om switch. Ja den må av ellers må du holde dørtrekket selv eller ved hjelp fordi det er korte ledninger.
Erik56 Skrevet September 13, 2013 Forfatter Skrevet September 13, 2013 @Reef89: det er E61 (520 DAT) 2006 modell. Ok, så batteri må kobles av - kun minus-polen? Og det blir ikke noe tull med elektronikken etterpå når det kobles til igjen (gitt at alt annet er koblet fra og til riktig)?
Reef89 Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Når jeg først driver på med slike ting pleier jeg alltid å koble av begge polene. Det skal ikke skje noe med elektronikken nei så lenge du ikke klarer å koble feil eller kortslutter noe ved batteriet Ett annet tips er også å ta ned vinduet helt før du kobler av, da vil det være lettere å ta av trekket siden du må dra å lirke litt slik at klipsene løsnes.
HMW Skrevet September 15, 2013 Skrevet September 15, 2013 Har lite for seg å koble av begge polene... det utgjør absolutt ingen forskjell.
Reef89 Skrevet September 15, 2013 Skrevet September 15, 2013 Det er jeg meget klar over det er bare en vane sak for elektrikere
HMW Skrevet September 15, 2013 Skrevet September 15, 2013 Enda mer spesielt om du er elektriker, at du gjør det på ac har jeg respekt for.. i bilen.. bortkasta tid. Dårlig vane Likevel bedre enn å ikke koble av noen. Skummelt å skape forvirring om slikt på et forum, noen kan tro det har en hensikt. Blir litt som alle de som kobler minus kabelen først når de skal gi startstrøm fordi de har lest det på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå