kristoffersandnes Skrevet September 14, 2013 Skrevet September 14, 2013 Heisann! Jeg har søkt litt rundt men kan ikke finne noe særlig info om dette på forumet eller andre plasser. Så jeg prøver med en tråd selv. Jeg har en 2004 320DAT. Når bilen startes kald går den opp til vanlig turtall men like etterpå detter den bittelitt under og lager et slags hakk/dunk/hører at motoren går ujevent. men dette skjer bare i et lite sekund og kommer tilbake til vanlig turtall på tomgang. Dette skjer også ved lave turtall når jeg slipper gassen fort ved lave turtall f.eks ved rygging ut av gårdsplassen for så å stoppe og sette den i drive. mellom der vil den hakke til og lage et lite dunk/hakk eller hva man skal kalle det. Er det noen andre her på forumet som har opplevd dette? Har jo ingen praktisk betydning, men nå er jeg litt i overkant nøye så det irriterer meg. Jeg tror ikke det er glødepluggene. Men skal av med innsuget å fjerne swirlflaps til helgen. Så da bytter jeg lik så godt alle fire glødepluggene før vintern. Den har aldri vært tungstartet, men liksågreit å gjøre det når man er nedi der - Kristoffer
kristoffersandnes Skrevet September 16, 2013 Forfatter Skrevet September 16, 2013 Bump:) Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
kristoffersandnes Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Ingen? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Otis Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Om du vil så kan du ta kontakt med meg så kan jeg se om jeg finner ut noe. Jeg har diagnose mulighet, samt litt erfaring med x20d motorene.
kristoffersandnes Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Om du vil så kan du ta kontakt med meg så kan jeg se om jeg finner ut noe.Jeg har diagnose mulighet, samt litt erfaring med x20d motorene. Heisann! Hvor holder du til i landet? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
kristoffersandnes Skrevet September 21, 2013 Forfatter Skrevet September 21, 2013 Trondheim Skiftet alle fire glødepluggene i går kveld. samt fjernet swirlflaps i innsuget. At den går litt hardt/hakker til ved liten touch på gasspedalen..
kristoffersandnes Skrevet November 6, 2013 Forfatter Skrevet November 6, 2013 Etter jeg byttet alle glødepluggene kom ikke problemet bort. Er bilen kald ved oppstart går den på ujevnt turtall. Den faller under normalt turtall og går litt hardere enn normalt. Det varer bare en stund til den har gått litt. Rygger jeg eller kjører fremover sakte så slipper gassen, hakker den til når den treffer tomgang eller turtalls området der tomgang skal være. Etter den blir driftsvarm og går på tomgamg går turtallet bitte litt opp og ned, bare noen få rpm i forskjell. Noen som har hatt samme symtomer? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Otis Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Jeg har vel noe lignende på gammel bilen, som forøvrig er til salgs. Men vet ikke helt sikkert hva som er feil. På min bil finner jeg ikke ut av problemet uten å skifte deler, kommer ingenting opp på diagnose.
kristoffersandnes Skrevet November 6, 2013 Forfatter Skrevet November 6, 2013 Jeg har vel noe lignende på gammel bilen, som forøvrig er til salgs. Men vet ikke helt sikkert hva som er feil. På min bil finner jeg ikke ut av problemet uten å skifte deler, kommer ingenting opp på diagnose. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Skjønner. Det har vel ingen praktisk betydning. men nøye som jeg er, irritere dette meg... Hvis det hadde vært en dyse, vil jeg tro at jeg skulle hatt problemer under kjøring. LM, kan jo også finne på mye rart. Men er litt usikkker på om det kan være den. Har også vært inne på at kanskje gløderele kan være feilen, at den ikke ettergløder noe særlig
Otis Skrevet November 7, 2013 Skrevet November 7, 2013 Om feilen fremdeles er der når bilen er driftsvarm så er det ikke glødeplugger. Det eneste jeg kan si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå