Gå til innhold

Bmw E34 530i M54B30 Baneprosjekt


EirHoy
 Share

Anbefalte innlegg

Det er nok ikke bare å kappe ut å putte inn nye kanaler! Er 100% sikkert masse rust på baksiden av kanalene og i gulv! Har holdt på med samme dritten selv, og har akkurat blitt ferdig med sveisinga og sparkling, holder på å pusse nå... Anbefaler å kjøpe luftmeisel fra biltema, koster ikke stort, og er gull verdt når man skal ha av nedre del av kanal der det er veldig vanskelig å borre ut sveisene. Overdelen er det bare å borre de ut.

 

Pass også på å ikke kappe bort forsterkinga som kommer ned fra b-stolpen, så pass på å ikke kapp då langt inn der. 

 

Fjern også høytalerpanelene på gulvet foran, og dra ut isolasjonen da denne ligger helt inntil metallet du skal kappe bort. Denne vil ta fyr - tro meg.

 

Punktsveis alltid alt først, og når du er fornøyd med tilpassning - helsveis små områder av gangen så det ikke slår seg.

 

Og en ting til - man får nesten ikke pusset vekk rust. Pusser man det bort vil det mest sannsynlig komme tilbake ganske fort. Eneste som funker er å bruke harv (vertikal stålbørste).

 

Ikke la det skremme deg, men du vil bli lei, og det sier jeg av erfaring, fordi jeg hadde akkuart samme følelsen og motivasjonen som deg. Tipset jeg har for å beholde motivasjonen er å gjøre det ordentlig, så du blir fornøyd med det du har gjort hele tiden gjennom prosessen. Finnes ikke noe mer demotiverende enn å ja gjort arbeid man ikke er fornøyd med!

 

Lykke til, gleder meg til å se mer, vil ha masse bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å komme hjem til en pakke fra koed! :D

WjE0TQw.jpg

J49PP5Q.jpg

gtb9OEo.jpg

D6jnTJo.jpg

qSFwse9.jpg

 

Liker at folk følger med! får mere lyst til å jobbe og gjøre sikelig arbeid da! :D blir å ta av fremskjerm og dører på ene siden i kveld så får vi se hva som blir gjort i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt i kveld! tatt av frontfanger, fremskjerm på ene siden, og begge dørene pluss noen lister :) knipset også noen bilde av rust på den siden så kom gjerne med tips til hvordan jeg skal gå frem. er noe rust utenfor kanalene også....

Lar bildene tale for seg selv :)

WKJXKKQ.jpg

podgult.jpg

OcupDxX.jpg

r3HdOu9.jpg

9ktQgaf.jpg

Cqpseeb.jpg

Endel rust og noen bulker nede på fremskjermen. satser på å bare få kjøpt nye :)

kyKLwjG.jpg

zdlVOZ8.jpg

PihT9Q6.jpg

o9tmXWI.jpg

Som dere ser på bildet her er det noe rust fremfor kanalen....

PPJO9eB.jpg

Så lurer jeg på en ting her. ser dere det hullet midt i gulvet der? skal det vere hull der? så litt ut som om det skulle vere det, men hadde rustet rundt... har et til slikt litt lenger fremme :)

BOyM1qw.jpg

Dør 1 komt av

3xxy0Ns.jpg

Dør 2 komt av

8N9k8Ep.jpg

QO78jQ0.jpg

Rusten bak

ISsjwhm.jpg

Måtte bare sette den inntill for å se litt. skal jeg skjære ut den gamle slik at denne passer rett inn? vet ikke hva som er best, men ser mange bare skjærer langs siden og ikke tar med det inni dørkarmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt mer idag! første jeg begynte med var å ta ut baksete og støvsuge opp alle glassbråtene som lå der etter at førgje eier sikkert har knust en rute en gang i tiden. så har jeg tatt ut begge setene og midtkonsollen :)  tok også ut teppet i gulvet bak, men er usikker på hvordan jeg skal få ut det fremme? må jeg ut med dashbordet? :( 

Noen bilder av dagens jobb :D

EyXJXTo.jpg

Y8tsBHL.jpg

5C0xUeX.jpg

Masse dritt og lort...

Oz5yD36.jpg

Etter en omgang med støvsugeren

xalqFaW.jpg

6YbEpLV.jpg

Enda mere dritt

qTNAzaG.jpg

Gulvteppet bak komt ut, såg veldig bra ut

puNtS1a.jpg

ZjMLd1X.jpg

Midtkonsollen komt ut

20yzf3c.jpg

Y1vDdcX.jpg

f6x7aOK.jpg

jmYJpva.jpg

yTmRnhe.jpg

KVUOnZK.jpg

yJiUctZ.jpg

Rust på dørken på førerside

ntOSc2E.jpg

SlUwOCo.jpg

8ClzyD5.jpg

DB1maW5.jpg

Rust på andre fremskjermen også...

ku6jyhV.jpg

tQw4Oia.jpg

PF7akSc.jpg

18OZO47.jpg

Ørlite hull på passasjersiden også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok bra .

Det som er viktig når du holder på med kanalbytte,er jo også behandling av innerkanalen.Tenkte da på tynnflytende tektyl osv.Ingenting som er bedre enn å få fjernet rusten og vite at sånt noe er borte.Ihvertfall inntil videre he he.

Fortsett med det gode arbeidet du gjør,følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...