Pinto Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Skal kjøpe meg bil men frontruta trengs å byttes! Noen som vet om en billig måte og få gjort dette på? Sjekket riis og de skulle ha 6000kr.... Er det mulig og skaffe forsikring rett etter jeg har kjøpt bilen og si at ruta sprakk på vei hjem?
lagunilla Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Edit: Nevermind. Bare forsikre bilen først så kan du si at det har skjedd nå blabla. Firma som bytter vindu for meg har nesten aldri brydd seg hvordan det har skjedd og når. De sier bare skriv noe.
engern Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Ring\Send mailer rundt til ALLE bilglass firmaer rundt i området ditt. Får mange forskjellige tilbud da. Jeg gjorde dette med en golf jeg kjøpte en gang. Prisforskjellene var enorme. Endte med 3500kr for rute inkludert jobb. Mens det dyreste stedet skule ha mellom 6-7000kr for rute og jobb. Eller du kan tegne forsikring å ta det på forsikringen. Men rutebytte har 2000kr i egenandel, tror jeg.
MaWeRiCk Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Byttet nettop frontruta på E36, betalte kr. 4700,- på Hurtigruta. Sjekket hva forsikkringen kom til å øke med ca kr.1700,- i året så da gadd jeg ikke øke forsikkringen. satser på at ruta holder i 2,5 år så sparer jeg den økte forsikkringspremien
HMW Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Byttet nettop frontruta på E36, betalte kr. 4700,- på Hurtigruta. Sjekket hva forsikkringen kom til å øke med ca kr.1700,- i året så da gadd jeg ikke øke forsikkringen. satser på at ruta holder i 2,5 år så sparer jeg den økte forsikkringspremien Forsikringen din øker ikke når du bytter ruta. Eventuelt øker den hvis du IKKE har ruteforsikring, men ønsker det. Forutsetningen er da selvsagt er ruta ryker etter du oppgraderer forsikringen.
MaWeRiCk Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Ja jeg har kun annsvars forsikkring. Delkasko som inkluderer glass/brann/tyveri kostet for meg kr 1700,- mer i året. Det synes jeg var for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå