Gå til innhold

Bmw E46 viften kommer og går ? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, har en bmw E46 2000mod der viften kommer og går :S som oftes virker den ikke

men av og til blåser den, men ikke lenge, men når den først blåser så høres den helt fin ut ingen ulyder eller noe,

kommer varm luft bare sigende visst eg kjører over 60km/t

noen som har vært borti dette ? :)

Skrevet

snakket med en mekaniker han mente det kunne være viften, at børstene inni var slitt, får av og til når eg kjører i en hump eller noe kommer den på :S og det var visst typisk tegn på det, eller hva mener dere ?

motstanden er jo mye billigere enn viften :P

Skrevet
snakket med en mekaniker han mente det kunne være viften, at børstene inni var slitt, får av og til når eg kjører i en hump eller noe kommer den på :S og det var visst typisk tegn på det, eller hva mener dere ?

motstanden er jo mye billigere enn viften :P

Bytt motstand, problem løst :)

Skrevet

Har selv dette problemet. Har byttet resistor (den lille spikermatte saken), men det funket ikke i det heletatt. Har samme problemet fortsatt. Kan slå seg på når jeg kjører i humper eller noen lukker passasjerdøren.

Er det vifta som er slitt da mon tro? Børstene?

Skrevet

Siden den begynder og virke ved kraftig bevegelse tipper jeg vifta.

Har selv hatt gåen motstand, med meg kunne vifta starte etter tenning var av og jage litt for så og stoppe. Etter start, jaget den opp og ned for så og stabilisere seg. Av og til blåste den mye selv om vifta sto på lavt stille, da hjalp det ikke å justere hastigheten heller.

Kjøp brukt vifte, fra høggeri eller ebay.de. Er du heldig varer den en god stund. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...