kentha320dat Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Hei! Jeg har en e46 320dat 04 mod som lekket olje fra denne: Jeg klarte da selvfølgelig ikke dy meg, så jeg måtte løsnet dekselet for å sjekke. Da rant det ut en del olje. Så regner med det er pakningen som er dårlig og bør byttes. Men hva heter dette jeg har demontert? Og hvor mye olje skal det være og er det mulig og montere dette feil? Det hele startet med at jeg har feilkode på EGR ventil og demonterte denne for å rense den. Å den var mildt sagt HELT for jævlig. Ligger nå i diesel og godgjør seg, men etter en nærmere titt inn på innsuget undrer jeg meg om jeg skulle renset det også? Mye smuss syns jeg! Hadde satt utrolig stor pris på hjelp til dette. Mvh Kentho Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Det første som slår meg er at det er impelleren (oljetrykks pumpen), men jeg er litt usikker på om det er korrekt. Får ikke så godt inntrykk av hvor dette er utifra bildene. Er dette over, under eller på siden av motoren? Noen bevegelige deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 dette er over motor. Det flate jernet du ser i lokket på bilde to, skal kiles mellom sprekken på det du ser på bilde 3. Oppfatter det slik at jernet i lokket blir dreiet rundt av mekanismen på bilde 3. om det ble forståelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Vacumpumpe kanskje? Går den slangen over til bfk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 BFK? Det er går en vakumslange fra "pumpen" ja. men ser ikke helt hvor den går. Forsvinner ned i mellom i motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet September 18, 2013 Forfatter Share Skrevet September 18, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbj Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 anbjørn mener vel bkf - bremsekraftforsterker Så er nok vakuumpumpe det der ja, ref: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3330&hg=11&fg=45 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet September 18, 2013 Forfatter Share Skrevet September 18, 2013 se der ja! Da var den avklart. Takk skal du dere ha! Kentho Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå