bmw_327i_turbo Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Spørsmål om maxtrykk på trykkplate til m20 turbo. Trykkplate av merket Sachs -618 228mm. Clutch 4 puck sinter 228mm tykkelse 8,1mm. Ubelastet 6,5mm mellom anleggsflate for clutch til svinghjul. Ved max belastning 1080kg ved 9,05mm - 10,25mm før trykket synker. Oppstikk til lammel på m20 svinghjul 0,45 mm orginalt. Max trykk på trykkplate 10,25mm-6,5mm= 3,75mm 9,05mm-6,5mm=2,55mm I mitt tilfelle som har en sinter clutch med tykkelse på 8,10mm. (8,10mm, lammel)-(6,5mm trykkplate) = 1.6mm 1.6mm + (0,45mm kant på svinghjul) =2,05mm Da har jo ikke jeg max trykk i det heletatt på orginalt svinghjul. 2,55 -2,05= 0,5mm under max trykk og enda mindre når lammel slites ned. 3,75mm - 1,6mm = 2,15mm Skal jeg da dreie ned en kant på svinghjulet på 2,15mm? Dermed burde man ha 3,75mm -2,55= 1,2mm å slite på lammel før max trykk på trykkplate avtar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 folks flest går ikke så teknisk inn på clutch,men hør med christoffersen og bekken i oslo, de har drivi med clutch og brems i alle år,de kan gi deg noen svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 8,1 + 0,45 = 8,55 10.25 - 8,55 = 1,7 Dreier du av 1,7 mm så havner du på 10,25, dvs du har 1,2mm å slite på før du haver under 9,05mm. Når du har slitt en sinterlamell ned 1,2mm så er det nok greit å bytte den uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_327i_turbo Skrevet September 18, 2013 Forfatter Share Skrevet September 18, 2013 dreie av 1,7mm så det totalt blir 2,15? 1,7mm+0,45 =2.15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Hvis det stemmer det du har målt, og du vil ha 10,25 mm med ny sinter (8,1 mm) så er det jo ikke så mange andre måter å få det på.. 10,25-8,1 = 2,15 2,15-0,45 = 1,7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå