Gå til innhold

Spørmål om max trykk på sachs 618 med sinter clutch.


bmw_327i_turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Spørsmål om maxtrykk på trykkplate til m20 turbo.

Trykkplate av merket Sachs -618 228mm.

Clutch 4 puck sinter 228mm tykkelse 8,1mm.

Ubelastet 6,5mm mellom anleggsflate for clutch til svinghjul.

Ved max belastning 1080kg ved 9,05mm - 10,25mm før trykket synker.

Oppstikk til lammel på m20 svinghjul 0,45 mm orginalt.

Max trykk på trykkplate 10,25mm-6,5mm= 3,75mm

9,05mm-6,5mm=2,55mm

I mitt tilfelle som har en sinter clutch med tykkelse på 8,10mm.

(8,10mm, lammel)-(6,5mm trykkplate) = 1.6mm

1.6mm + (0,45mm kant på svinghjul) =2,05mm

Da har jo ikke jeg max trykk i det heletatt på orginalt svinghjul. 2,55 -2,05= 0,5mm under max trykk og enda mindre når lammel slites ned.

3,75mm - 1,6mm = 2,15mm

Skal jeg da dreie ned en kant på svinghjulet på 2,15mm?

Dermed burde man ha 3,75mm -2,55= 1,2mm å slite på lammel før max trykk på trykkplate avtar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8,1 + 0,45 = 8,55

10.25 - 8,55 = 1,7

Dreier du av 1,7 mm så havner du på 10,25,

dvs du har 1,2mm å slite på før du haver under 9,05mm.

Når du har slitt en sinterlamell ned 1,2mm så er det nok greit å bytte den uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...