e30_joakim Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Nytt spørsmål ! Noen som har navi orginalt i e46 ? anbefaler dere og kjøpe orginal spiller brukt eller kjøpe uorginalt med navi ? Er det blutooth , aux , navi på orginal e46 spiller ? ________________________________________________ Hei ! var inneom en stereo butikk i går her i fredrisktad, såkalt BugBoys. Jeg spørte han om han kunne fikse dynavin til e46, disse ligger jo til nesten 10 000 kr. Han begynte å le og sa ja kan fikse det men lurte på hva jeg skulle med den driten ? han anbefalte meg noe nytt han hadde fått inn, Parrot heter spilleren , den sto på i butikken og jeg prøvde den , helt rå navi, spotify ++ på den han ville selge meg den , til ca 4000 kr, han kunne skaffe dynavin for 9000, men det var bare drit sa han. Da tenker jeg med meg selv, når han kunne tjent 5000 ekstra på meg ved å ta inn en dynavin, men han ville ikke selge men den siden de var kina møk sa han.. Noen som har erfaring med Dynavin til e46 eller Eonon ? disse er spesielt til E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edin_M Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Vil ikke uttale meg om hverken ene eller andre spilleren, men kan si så mye so at i private spesialist butikker handler ting ikke om omsetningssum (salgspris) men om fortjeneste. Altså salgssum-kostpris=fortjeneste Nå skal jeg ikke sitte og si at det er slik overalt men ha slike ting i bakhodet når du handler for etter en del kjipeopplevelser har jeg merket at det der går ofte igjen rett og slett fordi kjente merkevarer har en høy kostpris for butikken/forhandleren og demed sitter han igjen med en ørliten fortjeneste på det. Når det da finned alternativer som koster under halparten med tilnærmet samme funksjonalitet og gjerne en lavere innpris blir det mer aktuelt å selge dette da det er lettere å selge en god spiller til 4000 kr enn til 9k, ergo større kvanta ut + litt større fortjeneste gjør at butikker ofte pusher på det billigere fremfor det dyre. Det er godt mulig Parrotspilleren er minst like god, og kanskje bedre enn Dynavini noen aspekt (som sagt tidligere, ikke satt meg for mye inn i de og vil ikke uttale meg der), men jeg hadde gjort grunndige søk rundt på nettet etter positive og negative aspekt ved begge og så tatt det derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 Vil ikke uttale meg om hverken ene eller andre spilleren, men kan si så mye so at i private spesialist butikker handler ting ikke om omsetningssum (salgspris) men om fortjeneste.Altså salgssum-kostpris=fortjeneste Nå skal jeg ikke sitte og si at det er slik overalt men ha slike ting i bakhodet når du handler for etter en del kjipeopplevelser har jeg merket at det der går ofte igjen rett og slett fordi kjente merkevarer har en høy kostpris for butikken/forhandleren og demed sitter han igjen med en ørliten fortjeneste på det. Når det da finned alternativer som koster under halparten med tilnærmet samme funksjonalitet og gjerne en lavere innpris blir det mer aktuelt å selge dette da det er lettere å selge en god spiller til 4000 kr enn til 9k, ergo større kvanta ut + litt større fortjeneste gjør at butikker ofte pusher på det billigere fremfor det dyre. Det er godt mulig Parrotspilleren er minst like god, og kanskje bedre enn Dynavini noen aspekt (som sagt tidligere, ikke satt meg for mye inn i de og vil ikke uttale meg der), men jeg hadde gjort grunndige søk rundt på nettet etter positive og negative aspekt ved begge og så tatt det derifra. Takk for info ! har jobbet i butikk selv så vet hvordan det gjelder men noen andre som vet noe mer om dynavin ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 nytt spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brommer Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Hei, jeg har Eonon D5113 i e46'en og er stor fornøyd med den... Har både bluetooth og aux. I tilleg er det jo sd og usb, så kan jo slenge på en film når jeg venter på noen eller sitter på ferga Lydden kom seg og etter bytte fra org buisness utgaven Plugg and play, så tar bare noen få timer, og så er du oppe og går Har fått noe tull med strøm kabelen, men sendte en epost, og dagen etterpå var ny på vei fra eonon i USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Det er ikke bluetooth på originalsystemet, skal man ha dette må man kjøpe ekstra (uoriginalt) tilbehør. Aux var tilgjengelig om systemet kommer fra bil produsert etter 09/2002. Alle med skjerm har navigasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenBimmer Skrevet September 28, 2013 Share Skrevet September 28, 2013 Du har og to forkjellige enheter med navi, den med 16:9 skjerm er navi professional. Med den har du ikke cd inngang foran men cd spiller/cd veksler med 6 slots i bagasjen. Den har kassetspiller foran men denne er skjult. Skjermen er motorisert og tilter vekk, så popper kassetslotten fram (ganske tøft). Du får uorginale mediabokser med aux, usb og bluetooth som du kobler til cd veksler kabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 28, 2013 Share Skrevet September 28, 2013 Feil, man fikk CD-spiller bak 16:9-skjermen på e46. På e38, e39 og X5 fikk man derimot ikke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenBimmer Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Men ikke før etter 09/2002, stemmer ikke det? :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Jeg trodde CD-spiller ble lansert sammen med 16:9, men der er jeg ikke sikker. Jeg hadde CD-spiller i min e46 med 16:9, men jeg vet ikke når skjermen var produsert. Man fikk de forøvrig med MiniDisc også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenBimmer Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 jeg har 16:9 med kasset bak skjermen, og 6-slots cd veksler bak 2002 modell men før september, har enkli aldri sett original 16:9 med cd foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Ja, man fikk de med kasett hele tiden i tillegg til de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2013 takker for infoen har hørt at eonon og dynavin er noe møk ... ikke bestemt meg enda hva jeg skal gå for .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå