Gå til innhold

E39 med manuell


Geir Anders
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe en femmer som har følgende kriterier

- manuelt gir

- hengerfeste (helst avtagbart)

- touring

- makspris på 55000,-

- vinterhjul

Det er pluss om bilen er så original som mulig.

520 kan være interessant om den er veldig bra holdt, ellers er 523 og 528 å foretrekke.

Interiør er ikke så viktig, sålenge den ikke ser ut som en dass.

Sitter du på en sedan, så kan jeg vurdere det også hvis den fyller krava + litt til.

Svar her eller på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har snart klar en 1997 E39 Touring. Aspensilber met.

Bilen er opprinnelig en 520i manuell, men det er nylig montert en 2.8 liter motor og man.kasse i bra stand. 528 mellomaksling og eksos er også montert. På Touring så har 520 også ventilerte skiver bak, så bremser og understell er identisk med 528. Teknisk er bilen nå 100% lik en 528.

Bilen er kjørt ca 241.000 km. Motoren og kassen er kjørt 190.000 km. Ved bytte av ventildekselpakning så jeg at motoren var helt ren og fin inni. Motoren kommer fra en tysk 528ia, og de er som regel finere kjørt enn f.eks 328. Motorene er generelt renere inni enn norskkjørte motorer pga med kjøring på motorveier.Nedsoting er det største problemet med motorer her til lands. Jeg har momset inn motoren. Ledningsnett fra manuell og svinghjul med forsterket clutch er montert.

Det er ny toppdekselpakning på motoren. Ny innsugsbelg. Ny olje med filter, ny kjølevæske, ny bremsevæske, ny olje på girkasse og det blir fylt ny olje på 528 diffen som skal monteres.Nye eksospakninger. Bremseskivene og klossene ble byttet i slutten av 2011. Bilen fikk problemer med toppen i slutten av 2012 og ble avreg.før årsslutt.

Jeg registrerte bilen for noen uker siden og den fungerer fint. Men det er et par ting som skal ordnes før EU kontrollen. Fristen er ut september + en mnd. Eventuelle mangler skal da også utbedres før salg. Bilen blir da solgt EU godkjent til sept 2015.

Jeg skal sette på en 528 diff for å få ned turtallet. Med 520 diffen er turtallet 2.900 i 100 km/t og det er mye for høyt.

Bilen har avtagbart hengerfeste, klimaanlegg og el.vinduer framme. Nå er det fine mørkegrå velourseter i bilen, med integrerte barneseter bak. Ellers har bilen originalt understell uten senk. Demperne kjennes fine og faste ut.

Det er originale Hartge 8.5 X 17 toms felger med 235/45-17 dekk. Nesten full mønsterdybde framme og ca 5-6 mm bak. Originale 15 toms alufelger med piggdekk hører og til bilen.

Bilen er veldig bra under mot rust og ellers er karosseriet også i bra stand. Jeg skal få utbedret noe rust på bakluken. Nesten alle Touring har dette problemet, men luken er fint brukbar.

Prisen på bilen er 45.000 kr inkl omreg.

Bilen skal være leveringsklar innen september. Den befinner seg i Stavanger.

Har ikke bilder akkurat nå, men kan nok få fikset bilder i morgen.

Et fint sort skinninteriør har jeg liggende og kan monteres mot tillegg i prisen.

Bare ta kontakt hvis du vil ha mer info. Helst på 92 22 65 44, siden jeg skal ut og jobbe hele dagen. Sender du en sms, kan jeg ringe tilbake.

Hilsen Eirik Viste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...