Gå til innhold

Mye problemer med E61 525dAT xDrive 2009?

Baffski
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en E61 525dAT med xDrive fra 2009, som jeg kjøpte når den hadde gått ca. 20000. Nå har den gått 76000, og syntes det er i overkant mye galt. Først gikk airbag-kontroll enheten, og jeg fikk en Multiple restraint system (MRS) feil. Denne ble byttet.

Så gikk aktoren til 4WD (Del 27107546671). Mens jeg ventet på deler, fikk jeg en transmission failure, men tenkte at det var en engangshendelse og lot det være.

Mens de byttet aktoren, fikk jeg dem til å bytte oljen som er her, samt at jeg tok fult bytte av olje og filter på bilen. Etter det byttet, har turboen begynt å hyle, og jeg fikk her for noen dager siden en ny feil på girkassen; Virker som den sliter med å skifte i litt høyere hastigheter.

Bør man ha så mange feil på en såpass "ny" bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke dette vært garanti noe av dette?

Så vidt jeg har forstått, hadde BMW bare 2 års garanti på bilene sine når denne ble solgt. Tror de begynte med 5 års garanti i 2001.

Forhandleren ga med en 1 års utvidet garanti, som en utvidelse på den orginale garantien, men denne hadde gått ut når den første feilen oppsto.

Men når jeg tenker meg litt om, burde kanskje slike ting gå under reklamasjonsretten? Dette er jo absolutt ikke normale feil som burde oppstå på en såpass ny bil.

Antar at de allerede utbedrede feilene er for sent å klage på, men jeg får ta en telefon på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...