Baffski Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Hei, har en E61 525dAT med xDrive fra 2009, som jeg kjøpte når den hadde gått ca. 20000. Nå har den gått 76000, og syntes det er i overkant mye galt. Først gikk airbag-kontroll enheten, og jeg fikk en Multiple restraint system (MRS) feil. Denne ble byttet. Så gikk aktoren til 4WD (Del 27107546671). Mens jeg ventet på deler, fikk jeg en transmission failure, men tenkte at det var en engangshendelse og lot det være. Mens de byttet aktoren, fikk jeg dem til å bytte oljen som er her, samt at jeg tok fult bytte av olje og filter på bilen. Etter det byttet, har turboen begynt å hyle, og jeg fikk her for noen dager siden en ny feil på girkassen; Virker som den sliter med å skifte i litt høyere hastigheter. Bør man ha så mange feil på en såpass "ny" bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Burde ikke dette vært garanti noe av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baffski Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 Burde ikke dette vært garanti noe av dette? Så vidt jeg har forstått, hadde BMW bare 2 års garanti på bilene sine når denne ble solgt. Tror de begynte med 5 års garanti i 2001. Forhandleren ga med en 1 års utvidet garanti, som en utvidelse på den orginale garantien, men denne hadde gått ut når den første feilen oppsto. Men når jeg tenker meg litt om, burde kanskje slike ting gå under reklamasjonsretten? Dette er jo absolutt ikke normale feil som burde oppstå på en såpass ny bil. Antar at de allerede utbedrede feilene er for sent å klage på, men jeg får ta en telefon på mandag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Du har jo absolutt rett på reklamasjon ! Har fått 2 stk nye dyser, 1 high pressure fuel pump, ny girskift spake og noen sensorer på en 08 som er rullet 130000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå