torcar Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Det finnes mye info om dette på utenlandske forum, men er det noen av dere som har egen erfaring med å kode disse bilene? Tenker først og fremst på deaktivering (default-off) av Auto start/stop funksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Jeg har både kabel og E-sys, men har ikke prøvd enda, da bilen snart skal inn på service, tenkte å prøve etter det. Skal da få default-off på Auto/start stop, og gjøre det mulig å se videoer i fart. (For passasjer, selvfølgelig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 Hei. Har du fått til default-off på auto start/stop? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torcar Skrevet Oktober 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2013 Jeg har kodet litt på min 2013 F10. Dette er hva jeg har kodet med hell så langt: Auto start/stop - Default off. DRL følsomhet endret til lav. (Slår ikke på Xenon lysene i tide og utide) Beltevarsel time-out endret fra 90 sek til 2 sekunder. Ikke så mye foreløpig, men det er de tingene som plaget med mest så jeg har tatt de først runesol123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Hei, er det noen som vet om det er mulig og programmere skilt lesing i hud, og Internett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Hei, er det noen som vet om det er mulig og programmere skilt lesing i hud, og Internett? Internet er mulig å programmere. Mange som tilbyr å gjøre dette eksternt (De sender deg en kabel, så forklarer de over telefon/tar over pcen når du har installert). Er og mulig å ordne seg skilt lesing i HUD, men det er litt mer avansert, da dette bruker et kamera i frontruten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Jeg har kodet litt på min 2013 F10. Dette er hva jeg har kodet med hell så langt: Auto start/stop - Default off. DRL følsomhet endret til lav. (Slår ikke på Xenon lysene i tide og utide) Beltevarsel time-out endret fra 90 sek til 2 sekunder. Ikke så mye foreløpig, men det er de tingene som plaget med mest så jeg har tatt de først Hei. Kan du forklare hvordan dette gjøres og hva eg evnt. trenger for og gjør det? Mvh Tommy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=619819 Du trenger en ENET kabel, esys og de riktige psdzdataene, så ligger det PDF guider på hvordan du gjør det på linken der, hvis du ikke er helt grønn på teknisk, så er det faktisk ganske enkelt å gjøre de simple kodingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Takker Simennzz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Takker Simennzz Bare hyggelig! Ikke nøl med å spørre igjen i tråden om du lurer på noe! Jeg kom og på at du må ha en token for å bruke E-sys. Husker det var litt vanskelig å finne E-sys, og jeg fant tilfeldigvis en som hadde en token allerede, hvis du laster ned en som ikke har, så koster den 400 kroner ellernoe. Jeg lasta det ned for lenge siden, så har ingen anelse om hvor det var jeg gjorde det dessverre :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Hei, har idag prøvd å koble til kabel for å kode bilen for første gang. F-10, 2012 mod. Fikk startet ZWG programmet, og det viste det det skal ifølge bruksanvisningen (bla bilens Vin nummer). Uten å lukke dette programmet startet jeg E-Sys. Men når jeg starter E-sys (ver: 3.23.4) og trykker Connect knappen så kommer ikke noe valg opp I "Target" hvor man skal velge bilmodell. "VIN nummeret kommer opp I linjen med Connection via VIN". Så da kommer jeg ikke videre. Hvis jeg trykker på "read" får jeg melding om at det er connection fault. Kabelen må jo nødvendigvis ha kontakt med bilen så lenge den finner riktig Vin nummer til bilen. Jeg hadde motoren igang mens jeg prøvde. Hadde tenkt å få kodet auta start stop til OFF som standard. Noen som har tips til hva som er feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Hei, har idag innstallert programvaren på en eldre Windows XP laptop jeg hadde liggende, men samme resultat. Får opp bilens VIN nummer I programmet som sist, men får ikke opp valg av modell I "target". Har deaktivert virusprogrammer og brannmur. Har kjøpt dette settet: http://www.ebay.com/itm/151362340848 Noen som har fått E-sys opp å gå og har forslag til hva jeg gjør feil, eller tips til feilsøking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sapio Skrevet September 24, 2014 Share Skrevet September 24, 2014 Prøv uten å starte motoren. Tenningen må være på. Har du token til esys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet September 24, 2014 Share Skrevet September 24, 2014 Hei, mange takk for tips. Jeg har en fil som heter "Code AwayDK.est", mener dette er tokenfila. Da skal jeg prøve uten at motoren er igang, da er det vel best at jeg kobler til en lader. Men går ikke tenninga av av seg sjøl etter kort tid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå