Gå til innhold

Problemer med e39

CBauge
 Share

Anbefalte innlegg

Det har oppstått et problem med bilen min, og jeg selv aner ikke hva det kan være. Håper noen her inne har noen gode forslag.

Når jeg presser en del på gass pedallen ( mens jeg kjører) øker turtallet, men ikke farten på bilen. Dette oppstår bare fra 3-5 gir. Kan dette komme av slitt clutch ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en litt gammeldags og kanskje ikke helt optimal metode å teste clutchen på men den kan gi en god pekepinn på tilstanden på clutchen;

Sett bilen i en liten oppoverbakke med snuten oppover og trekk opp håndbremsa til bilen står dønn på stedet (merk, LITEN oppoverbakke).

Smekk den inn i 1 gir og prøv å løse ut clutchen uten å gå noe mer opp enn 1500 omdreininger. Er clutchen dårlig/klar til et bytte så vil du klare å løse den så og si helt ut uten at turtallet påvirkes eller at motoren dør ut.. Det som kan smelle litt tilbake med dette er også at hvis det er vanskelig å slure den, altså at bilen dør ut i sekundet du prøver å slippe opp clutchen så kan det også være et tegn på dårlig clutch. Ergo ikke helt optimalt men det funker tålelig greit til å sjekke clutchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...