Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har det dukket opp plystrelyd fra motorrommet på min E90 320D. Den har gått 92 000. Hører lyden på under 2000rpm og har nylig dukket opp. Den er ikke så høy som på youtube filmer jeg har sett men den er der. What to do? For noe lyd skal vel komme fra turboen, men hvor mye før den roper om at noe er galt?

Skrevet

Går bilen slik den alltid har gjort? Om den gjør det er det vertfall lite sansynelig at det er en slange som lekker, dog kan den vel lekke litt slik at man ikke merker det kanskje. :) Og det vil jo skape litt ekstra lyd vil jeg tro. :)

Skrevet

Bilen går som den skal, hører ikke no lyd når jeg kjører men har jeg den i fri og gasser på til 1500-2000 og slepper gassen så kommer plystrelyden i det turtallet går nedover.

• 4 weeks later...
Skrevet

wastegateventil eller'no som lager lyd, har akuratt samme :) 318D, men hakke peiling, hørt om mange e90'er som har den lyden, ikke noe høyt men tror ikke det er noe farlig, men normal turbo leve tid er vell på rundt 100.000 km så da burde det være på tide å åpne turboen og se om det er noe slark i lagrene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...