Gå til innhold

koble tåkelys e30 facelift.

råner
 Share

Anbefalte innlegg

tidligere eier var av typen som skal koble alt selv, så det er ikke orginal plugger til tåkelysa, er ingen kabler til de i det hele tatt..
jeg prøvde og koble de på en kabel jeg trodde var til tåkelysa ( gul/lilla ) men ingen resultat, det jeg merket var at vist jeg satt strøm på (gul/lilla) kabel så lyste sampa for tåkelys i dashbordet.

prøde å koble det sammen igjen og koble til pluss, men da gikk det ikke å skru av lysa, sjekka bryter og den har pluss inn...

noen her som har peiling ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk koblingskjema på denne linken: http://users.rcn.com/nifftylion/headlights/E30%20Lighting%20Conversion%20Information%20-%20X%20Mon%20-%20FOGLIGHTS.pdf

Tåkelysbryteren skal jorde tåkelysreleet K8 i kobling 86,for at dette skal sjalte.Jording kommer fra hovedlysbryter,stikker nr 10,Releet får styrestøm+ fra nærlysrele,og hovedstrøm er konstant. Du ser at ledningene med + til lysa er gul/violett og gul/brun via sikringer 29 og 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg demonterte fronten på bilen nå, fant 3 kabler som var gule/lilla, alle målte 0.03 V
fant også en gul/brun den var 0,00 på ..

derfor gikk jeg til sikringene, ingen var gående, så pillte de ut og målte ned i sikringsboksen, den høyeste volten jeg fand på sikring 29 og 30 var 0,03V..

Noen som vet hvor jeg kan begynne nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en runde på min E30 med tåkelys.Kontaktflatene inni bryteren hadde irret seg helt grønne,får iike kontakt da,vanlig på disse,åpna og gjorde rent.Originalkobla skal det ikke vøre + på disse,bare jord,som bryteren kortslutter for å sjalte releet.Din er nok kobla på anna vis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner releet i sikr.boksen for tåkelys som heter K8 så sjekk når lysbryter er i park eller på nærlys,og tåkelysbryter er inntrykt at:

30 og 85 har 12volt

86 har jord(ohme mot karrosseri)

87 skal gi 12volt ut til sikringer når releet klikker.

Numrene står under releet når du napper det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka bryteren først :P
inni der var det så grønnt at det var fan ikke morsomt engang :P
rensa og fikk den rein, men nope.

så skulle jeg over på relet, så at relet som satt ved siden av K8 var helt likt med samme åpninger. smatt det over så fikk jeg plutselig spenning på sikringene :P

var relet som var gåent :P

så nå er det vare å lete etter et nytt et :P

Stor takk til steinarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

jeg har samme problem på min e30, prøvde og måle alt men får 0,03volt. så har jeg prøvd å bytte om på rele, men det hjelper heller ikke.

kan det vere selve lysbrytern som er gåen? har ikke målt eller sjekka den, men den funker på nærlysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner releet i sikr.boksen for tåkelys som heter K8,så sjekk når lysbryter er i park eller på nærlys,og tåkelysbryter er inntrykt at:
30 og 85 har 12volt
86 har jord(ohme mot karrosseri)
87 skal gi 12volt ut til sikringer når releet klikker.
Numrene står under releet når du napper det ut.

Lysbryteren kan være defekt,den har mange kontaktsett til forskjellige lys.Noen er + og noen er jord.

Tåkelys skal bare ha jord fra lysbryter til tåkelysbryter.

Tåkelysbryteren skal jorde releet for tåkelys slik at dette skal sjalte hvis det har 12 volt på de to jeg nevnte øverst.

Se også link http://users.rcn.com...- FOGLIGHTS.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...